دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه را از برنامه های مهم و استراتژیک نظام اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، سه شنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور مدیر حوزه علمیه استان، رئیس دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد، ابراز داشت: دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید با هماهنگی یکدیگر و وحدت رویه به سمت ساختن جامعه پیشرفته اسلامی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد وحدت بین اقشار مختلف جامعه از برنامه های استراتژیک و مهم نظام اسلامی است و امام راحل که احیاگر شریعت نبوی بود بر این مساله تاکید داشتند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بزرگ ترین هدف انقلاب اسلامی این است که دو نهاد علمی و فرهنگی کشور یعنی دانشگاه ها و حوزه های علمیه به معنای واقعی به وحدت برسند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین به جایگاه پژوهش در اسلام اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام دارد و مسلمانان به این امر تشویق شدند تا انسان ها به ابعاد گوناگون جلوه های حق تعالی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha