دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مطهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی ایجاد بدبینی بین حوزویان و دانشگاهیان را از توطئه های دشمنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، سه شنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه و داشگاه در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد، تصریح کرد: دشمن پیش از انقلاب دست بر روی مراکز حساس کشور از جمله حوزه‌ های علمیه و دانشگاه‌ ها گذاشته بود چرا که این دو نهاد مهم، نبض جامعه است.

وی ادامه داد: اولین اقدام دشمن در ارتباط با این مسائل، ایجاد بدبینی بین دانشگاه‌ ها و حوزه‌ های علمیه بود و این توطئه همچنان از نقشه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: همکاری بین حوزه های علمیه، دانشگاه ‌ها و آموزش و پرورش می ‌تواند در مستحکم‌ تر شدن وحدت در جامعه و در بین تمامی اقشار تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام مطهری اصل در ادامه به تعداد مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: ۲۲ مدرسه علمیه در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و  ۲ هزار ۷۰۰ طلبه نیز در این حوزه ها تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش پژوهش محور از اولویت های حوزه های علمیه در استان آذربایجان شرقی است، عنوان کرد: در کنار آموزش پژوهش محور، طرح تهذیب با هدف ارتقای بیشتر سطح فکری و معرفتی طلاب در حوزه های آذربایجان شرقی اجرا می شود.

 در این همایش همچنین تنی چند از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha