چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران استمرار حرکت انبیاء و اولیای الهی است، گفت: ملت شیعه و انقلابی ایران اسلامی هیچ گاه اجازه نخواهند ذره ای از عظمت این انقلاب و نظام اسلامی کاسته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با بیان این که انقلاب اسلامی دو نظریه و تئوری را شکست داد، افزود: نخست نظریه مارکسیسم بود که می گفتند دین افیون ملت ها است و نمی تواند مردم را به صحنه بیاورد و موجب عقب ماندگی جامعه و کشور می شود و به همین دلیل آنها بیش از 70سال با خدا مبارزه کردند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که انقلاب اسلامی مردم را به حق دعوت کرد و این نظریه شکست خورد، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند ما صدای شکستن استخوان های کمونیست را می شنویم و این رهاورد بسیار مهم انقلاب اسلامی است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که برخی ها می گفتند دنیا به صورت دهکده ای است و یک کدخدا دارد و آن کدخدا نیز آمریکا است، خاطرنشان کرد: در این نظریه می گفتند بعد از شکست شوروی سابق دیگر مردم کل دنیا یک ارباب دارند و آن هم آمریکا است که انقلاب اسلامی این نظریه را نیز شکست داد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران استمرار حرکت انبیاء و اولیای الهی است که به دنبال نجات مردم هستند، گفت: به همین دلیل دین و ارزش های الهی جزء اصول و ارکان محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که ایمان، یقین و معرفت می توانند موتور حرکت دنیای اسلام باشند، گفت: باید سعی شود ایمان را در خودمان تقویت کنیم، دین را برای خودمان نخواهیم بلکه خودمان را برای دین بخواهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) محکم و قاطع سخن می گفتند و همواره قوت قلب داشتند، بیان داشت: ایشان خطاب به رژیم طاغوت می فرمودند؛ خمینی سینه خودش را برای سرنیزه های شما آماده کرد اما برای زورگویی های شما هرگز، که این نشان دهنده اتصال قلبی بنیانگذار کبیر انقلاب به انوار الهی بود.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) هیچ گاه در برابر سختی ها و مشکلات مأیوس نمی شدند، گفت: ایشان می فرمودند اگر مرا به هیچ کشوری راه ندهند سوار بر کشتی از این دریا به آن دریا می روم اما می گویم که ملت من مظلوم واقع شده است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که در قرآن آمده بعضی ها ایمانشان از روی ترس است که فایده ندارد، افزود: ایمانی که امام رضا(ع) می گوید همان ایمانی است که در برابر مأمون و رژیم سلطنت می ایستد و امام به راهش نیز ایمان داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) می خواستند نظامی براساس فقاهت، عدالت و آگاهی وعلم در ایران شکل بگیرد، گفت: به همین دلیل تلاش کردند اصول و قوانین کشور بر اساس احکام اسلام ناب نوشته شود.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت و آحاد ملت ایران برای براندازی رژیم طاغوت، جدی به میدان آمده بودند، گفت: همه زندگی اقشار مختلف مردم مبارزه بود تا رژیم فاسد برکنار شد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که نهضت انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت و حضور در صحنه مردم به پیروزی رسید، تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در استقرار نظام اسلامی نقش آفرینی کردند و این نقش آفرینی و حمایت های مادی و معنوی پس از گذشت حدود چهار دهه همچنان با قدرت وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران این بار نیز جدی به صحنه آمد و یک وجب از خاک ایران در این جنگ با کشورهای زورخواه و زورمدار از دست نرفت.

وی با تأکید براین که مسؤولان باید مسائل امروز جامعه را جدی بگیرید چون امروز دشمن با جنگ نرم جلو آمده اند، تصری کرد: فناوری و تکنولوژی که برخی از آن به عنوان عامل رشد و تعالی جامعه یاد می کنند، امروز به ابزاری برای توطئه دشمن علیه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که متأسفانه آن طور که شایسته بود مسؤولان و مدیران به وضع مردم رسیدگی نکردند و همین مسأله موجب سوء استفاده دشمنان انقلاب شد، گفت: مشکلات و خواسته های مردم باید به طور جدی پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه سخنان خود گفت: سیاست مداران غربی یکی از مهم ترین دلایل اقتدار نظام اسلامی علیرغم این میزان توطئه و جنایت علیه نظام اسلامی را وجود رهبری آگاه و هوشیار در رأس نظام اسلامی عنوان می کنند.

وی با تأکید براین که امروز ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در همه امور گوش به فرمان رهبری انقلاب هستند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از رهبری انقلاب در چهاردهه اخیر به کشوری قدرتمند و اثرگذار در منطقه و جهان تبدیل شده اند.

حجت الاسلام جباری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که شیعه در برابر دشمنان خود اظهار تنفر و بیزاری می جوید، خاطرنشان کرد: ملت شیعه و انقلابی ایران اسلامی هیچ گاه اجازه نخواهند ذره ای از عظمت این انقلاب و نظام اسلامی کاسته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha