یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
دکتر فیروز کوهی

حوزه/ نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر روحیه ایثار، مقاومت و پیروی از منویات رهبری توانست در منطقه حضور مقتدرانه و جدی و راهبردی داشته باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، دکتر فیروز کوهی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه همایش مؤسسه روایت سیره شهداء شده که در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی عمار در قم برگزار شد به بررسی موضوع جبهه مقاومت در سوریه و عراق پرداخت و گفت: اندیشمندان معتقدند از ناحیه دانش، سیاست، قدرت و جغرافیا می توان وضعیت دنیا را از نظر قدرت و حاکمیت تغییر داد و بر کشورهای دنیا مسلط شد.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه قدرت در یک بعد به ابعادی قابل تقسیم است، منطقه ای، ابر قدرت و فرامنطقه ای گفت: قدرت منطقه ای یعنی دفع تهدید امنیتی و قدرت نمایی درخارج مرزها است. 

وی با بیان اینکه حوادث فعلی منطقه نشان از عمق بخشی قدرت منطقه ایران است، عنوان کرد: وقتی حوادث منطقه را نگاه می کنیم در همه جا، نشان از آثار دفاع مقدس و مقاومت برگرفته از انقلاب ایران را می بینیم.

فیروزکوهی با بیان اینکه دولت مردا و رهبران نباید در پیچ تاریخ دوچار اشتباه شوند و باید به موقع، قلمرو گستری کرد: حضور ایران در منطقه سوریه نمونه ای از قلمرو گستری است.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر روحیه ایثار، مقاومت و پیروی از منویات رهبری توانست در منطقه حضور مقتدرانه و جدی و راهبردی داشته باشد.

وی افزود: باید کاری کرد تا حضور منطقه ای ایران بیش از گذشته قوی تر و بیشتر شود.  اما در این عرصه نباید از طراحی های جدیدی که در وزارت امور خارجه در عرصه منطقه ای در حال وقوع است به سادگی گذشت.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد: اگر در طراحی جدید وزارت امورخارجه دقت بیشتر نشود، چه بسا ممکن است شاهد اتفاقات جدید در بحث قدرت منطقه ای ایران باشیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha