سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
طرح اردو

حوزه/ حجت الاسلام کشفی گفت: در اردوی فرهنگی و بصیرتی طلاب مدارس علمیه کشور، برگزاری مناظره های علمی یکی از اولویت های جدی ما در این طرح ۴۰ روز است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید احمد کشفی در مراسم افتتاحیه اردوی «لاحقان ولایت» طلاب مدارس علمیه کشور که در اردوگاه فرهنگی- آموزشی سید الشهدا(ع) استان تهران برگزار شد) گفت: پژوهش امروز یک مسئله جدی و با اهمیت در بین طلاب حوزه های علمیه بوده که باید بیش از پیش در این مسئله جدیت و تلاش شود.

وی افزود: یکی از برنامه های ویژه در این طرح بصیرتی و آموزشی، این است که بتوانیم مناظره های علمی در بین طلاب حوزه های علمیه برگزار نماییم که خوشبختانه مورد استقبال طلاب و اساتید قرار گرفته، همچنین در حجره هایی که طلاب حوزه علمیه در آن حضور دارند، اسم هر حجره ای به نام علمای سلف گذشته نام گذاری شده تا طلاب به سبک زندگی و تحصیلی این فرهیختگان بیش از پیش آشنا شوند.

حجت الاسلام کشفی تصریح کرد: در این طرح چهل روزه که طلاب در این مرکز آموزشی و فرهنگی حضور دارند، با نرم افزارهای حوزوی، تشکیل حلقه های صالحین و جلسات بصیرتی و سیاسی آشنا می شوند.

وی به فرارسیدن شبهای لیالی قدر پرداخت و بیان کرد: مراسم ویژه شبهای قدر ، انس با قر آن و همچنین برگزاری برنامه یادواره شهدا از برنامه های  ما در این اردو می باشد.

حجت الاسلام کشفی اظهار کرد: شب قدر، بهترین فرصت برای تغییر و تعیین تکلیف زندگی در یک سال آینده است و باید از این شب قدر تا شب‌های قدر سال آینده، بهترین عبادات، مناجات‌ها و عبودیت پروردگار متعال را داشته باشیم و لازمه این کار این است که در شب قدر، ارزش و اعتبار خود را در درگاه خداوند متعال بالا ببریم.

 وی خاطرنشان کرد: مومن با بهره مندی از شب های قدر می تواند ره صد ساله را در یک شب طی کند، زیرا خداوند آثار و برکات شب قدر را برابر با هزار ماه بیان کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha