یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام شیخ پروین
موکب قشقایی ها

حوزه/ مدیر موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا رقابت در بین ایلات و عشایر را به سمت فعالیت‌های دینی دانست و گفت: عمده‌ترین شاخصه حرکت مواکب عشایری ایران حضور در خیل عظیم خادمین زائرین سیدالشهدا(ع) با حفظ تشخص و هویت قومی و ایلی و نمادهای سنتی خود در کنار دیگر شیعیان جهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام یحیی پروین، ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت‌امنای موکب قشقایی‌ها در کربلا که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 موکب عراقی را تجهیز کرده‌ایم، اظهار داشت: یکی از اهداف موکب قشقایی‌ها، تشویق و ترغیب ایلات و عشایر برای حضور خادمین در  اربعین سیدالشهدا(ع) بود.

وی با بیان اینکه طرح برپایی موکب قشقایی‌ها از سال 92 برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: پس از برنامه‌ریزی‌ها و نهایی شدن طرح در سال 94 با همکاری ستاد بازسازی عتبات در عمود 831 مستقر شد.

مدیر موکب قشقایی‌ها در کربلا، فعالیت‌های دینی را دارای چهار شاخصه دانست و تصریح کرد: هر فعالیت دینی باید چهار شاخصه مسیر ولایت و امامت، حمایت معنوی، علمی و نظارتی مرجعیت و علمای راستین شیعه، مردمی بودن و عدم وابستگی به گروه، جناح، مجموعه، فرد و حتی تفکر خاصی و اخلاص مبلغین، خادمین و همیاران باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته خادمین موکب عشایری قشقایی‌ها بالباس سنتی در موکب به خدمت‌رسانی مشغول بودند، استقبال خوبی را به همراه داشت، همچنین در سال 94 تنها موکبی از ایران که در اربعین بالباس سنتی حضور داشت موکب قشقایی‌ها بود.

حجت‌الاسلام پروین، رقابت در بین ایلات و عشایر را به سمت فعالیت‌های دینی دانست و بیان داشت: عمده‌ترین شاخصه حرکت مواکب عشایری ایران حضور در خیل عظیم خادمین زائرین سیدالشهدا(ع) با حفظ تشخص و هویت قومی و ایلی و نمادهای سنتی خود در کنار دیگر شیعیان جهان  خواهد بود.

وی، خدمات‌رسانی موکب قشقایی‌ها در اربعین امسال را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: سال آینده با توان پذیرایی 50 هزار نفر در مسیر کربلا مستقر می‌شویم که از این تعداد 15 هزار نفر غذای گرم خواهد بود، همچنین در سال گذشته بیش از 170 خادم در این موکب مشغول خدمت‌رسانی به زائرین سیدالشهدا(ع) بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد سلطانی هستم IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    شماره حجت‌الاسلام یحیی پروین رو میخواستم