شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر اینکه هفته وحدت باید در خدمت مسائل امت باشد، گفتند: امام خمینی از باب مصلحت اسلام و مسائل آن خواستار وحدت امت شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر اینکه هفته وحدت باید در خدمت مسائل امت باشد، گفتند: امام خمینی از باب مصلحت اسلام و مسائل آن خواستار وحدت امت شد.

سید فضل الله: باید در تشکیل دولت تسریع شود تا کشور را از بحران ها نجات دهد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت با بیان اینکه قدرت های سیاسی تاکنون در تشکیل دولت ناموفق بوده اند، آنان را عمل به مسئولیت خود در انجام اصلاحات و تسریع در تشکیل دولتی که کشور را از بحران ها نجات دهد و پاسخگوی مطالبات مردم باشد، دعوت کرد.

وی جنبش مردمی را به حفظ اهداف و شعار هایی که بر اساس آن تظاهرات را آغاز کرده و به دوری از اعمالی که به منافع شهروندان ضرر می رساند، دعوت نمود.

سید فضل الله بر تمسک به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و تمرکز بر مبارزه با فساد تاکید کرد و از مسئولین خواست حساسیت این مرحله را درک کرده و مواظب کسانی که به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد درگیری در خیابان هستند، باشند.

امام جمعه بیروت در بخش دیگر خطبه با اشاره به تجاوز مستمر رژیم اسرائیل به نوار غزه که منجر به ترور شهید ابو العطا و شهادت و مجروحیت ده ها نفر شد، از پایداری ملت فلسطین و مقابله آن در برابر تجاوز ها قدر دانی کرد.

شیخ دعموش: حزب الله هرگز اجازه نخواهد داد از مطالبات مردم سوء استفاده شود

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه ابراز امیدوار کرد که تلاش های جاری برای تشکیل دولت به نتیجه ای برسد که بتواند با چالش های لبنان مقابله کند و به خواسته های ملت لبنان پاسخ بدهد، نه اینکه به دنبال خواسته آمریکا باشد.

وی افزود: آمریکا و دنباله های آن از جنبش مردمی سوء استفاده کرده و شعار ها و مطالبات سیاسی مشکوکی را به تظاهرات تحمیل نمودند و آنان به دنبال ایجاد آشوب در خیابان، بستن راه ها و تعطیل کردن زندگی مردم هستند تا شرایط و اهداف سیاسی آنان تحقق یابد.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: حزب الله قاطعانه با دخالت آمریکا در امور لبنان مخالف کرده و هرگز اجازه نخواهد داد از درد و رنج و مطالبات به حق مردم سوء استفاده کند و آن را جهت تغییر معادلات یا تحمیل شرایط و برنامه های سیاسی خود به کار گیرد.

شیخ دعموش حل بحران اقتصادی لبنان و حمایت از حاکمیت، استقرار و آرامش داخلی را در گرو همکاری میان تمامی لبنانی ها و مقابله با سیاست های آمریکا دانست.

شیخ یاسین: امام خمینی از باب مصلحت اسلام و مسائل آن خواستار وحدت امت شدند

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه ضمن تأکید بر وحدت مردمی مسلمانان، گفت: هفته وحدت اسلامی باید در جهت خدمت به مسائل امت باشد و منجر به وحدت جامعه عربی و اسلامی و تمامی آزادگان شود.

وی افزود: امام خمینی از باب مصلحت اسلام محمدی اصیل و مسائل آن به ویژه مسئله فلسطین، خواستار وحدت امت شدند.

 لبنانی ها را به هشیار نسبت به خطرناک بودن مرحله کنونی دعوت و بر ضرورت ارتباط میان تمامی اقشار و جلوگیری از آغاز جنگ داخلی تأکید کرد.

وی افزود: پروژه های منطقه ای و بین المللی که علیه کشور و ضربه زدن به استقرار آن انجام می گیرد، وحدت و لبنان و مثلی ارتش، ملت و مقاومت را هدف قرار می دهد.

شیخ یاسین رهایی از بحران را در ارتباط میان تمام مناطق، فراهم کردن فرصت برای نهاد های قانونی در جهت محاکمه فاسدان و بازگشت اموال به غارت رفته دانست.

وی با سوء استفاده از جان و درد شهروندان توسط برخی جهت هایی که با بیگانه در ارتباط هستند، مخالفت کرد و خواستار اولویت دهی به مصلحت کشور و کرامت مردم شد.

شیخ حمود: این امت، امت واحده ای است که دشمن مشترک دارد

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه گفت: در زمانی که جامعه عربی و اسلامی سرگرم مشکلات متراکم و پیچیده است، حوادث غزه رخ داد تا مسیر را اصلاح کند و به امت بگوید که شما امت واحده هستید که از دشمن واحد رنج می برید  و سرنوشت شما مشترک است.

وی اشاره کرد: دشمن در دوره گذشته با انواع ابزار به دنبال ایجاد اختلاف میان جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بوده، امّا موضع یکپارچه فلسطین این توطئه را خنثی کرد و اگر این موضع نبود، ویرانی بزرگی در سطح نظامی و معنوی به وجود می آمد.

شیخ حمود در بخش دیگر خطبه بیان داشت: ما در لبنان و در سایه جنبش مستمر مردمی نیازمند درس گیری از غزه هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha