دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گروه سرود دانش آموزان بومی نیوزیلند در یادبود قربانیان حمله به مساجد

حوزه/ یک گروه سرود با ۱۶۰ دانش آموز در نیوزیلند، در مراسم یادبود قربانیان حمله تروریستی مساجد کرایست چرچ، اجرای تاثیر گذاری داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، دانش آموزان مانوروا، بومیان نیوزیلند، برای برگزاری یادبود قربانیان حمله تروریستی مساجد کرایست چرچ، گروه سرود تشکیل دادند.

گروه سرود دانش آموزان دبیرستان جیمز کوک با ۱۶۰ دانش آموز،  به اجرای سرود ویژه برای پیشوایان مسجد لینوود در کرایست چرچ اقدام کردند که در مراسم نخستین سالگرد حمله تروریستی به این مسجد، از دبیرستان بازدید کرده بودند.

مسجد لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، یکی از مساجدی بود که در ۱۵ مارس سال گذشته مورد حمله تروریستی یک نژادپرست استرالیایی تبار قرار گرفته و ۵۱ نمازگزار آن به خاک و خون کشیده شده و عده زیادی مجرو گردیدند.

عبدالعزیز وهاب زاده که به مدرسه آمده بود، مردی است که با شجاعت خودش را جلوی اسلحه فرد مهاجم پرتاب کرد. وی به دانش آموزان گفت که قلبش با «سرود زیبایی» که آن ها خوانده اند لمس شده است.

 وی گفت: این روز همیشه به قلب من نزدیک خواهد بود،  من هرگز این را فراموش نخواهم کرد.

 گفته می شود دانش آموزان مدرسه این سرود را در۱۶ مارس سال گذشته که برای یکی از معلمان از دست رفته سروده شده بود تمرین می کردند که متوجه حادثه حملات به مساجد شده و برنامه تمرینات شان لغو می شود.

معلم دانش آموزان می گوید: این فاجعه نه تنها روی خودم بلکه روی دانش آموزان هم تاثیر گذاشت و فراخوانی از سوی دانش آموزان داشتیم که آهنگی برای آن تهیه کنیم.

وی افزود: این حملات نه تنها ما را بیشتر عصبانی کرد بلکه غم و اندوهی که جامعه اسلامی پشت سر می گذاشتند ما را به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و این به ترانه ای تبدیل شد که که به مردم این امکان را می داد که غم و اندوه  را با هم تجربه کنیم. بنابراین تغییراتی در آهنگ ایجاد کردیم و به این شکل اجرا شد.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha