دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعلام محدودیت استفاده از بلندگو در مساجد کارناتاکا در هند

حوزه/ در دستورالعمل‌های اعلام شده به مساجد و درگاه‌ها در کاناتارای هند آمده است که از بلندگو فقط برای اذان‌گویی در طول روز و اعلان‌های بسیار مهم باید استفاده شود و از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح نیز استفاده از آن ممنوع است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، هیات مدیره اوقاف کاناتارا، یکی از ایالات جنوبی هند اعلام کرد که استفاده از بلندگوها برای اذان گویی در مساجد و درگاه‌ها بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح محدود می‌شود.

هیئت مدیره، در بخشنامه‌ای به مصوب تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۱ ، به قوانین آلودگی صوتی (تنظیم و کنترل) ، ۲۰۰۰ ، اشاره کرد و اعلام داشت، در مساجدی نیز که از بلندگو در طول روز استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی وجود دارد و این بلندگوها باید از نظر صدا از استانداردهای لازم پیروی کنند.

 موضوع استفاده از بلندگوها در مساجد هر از چندگاهی در دادگاه‌های مختلف هند مطرح می‌شود. در دستورالعمل‌های صادر شده به مدیریت مساجد و درگاه‌ها بر «رعایت دقیق» تاکید شده است و بلندگوها باید فقط و فقط برای اذان گویی و اعلان‌های مهم مانند زمان مرگ، زمان دفن و مشاهده ماه و فقط در طول روز استفاده شوند.

نمازهای جماعت‌، خطبه‌های نماز جمعه، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجتماعی و دانش بنیان بایستی با بلندگوهای داخلی که در محوطه‌های مذهبی نصب شده‌اند برگزار شوند و صدای آن‌ها در خارج از مسجد شنیده نشود.

در این بخشنامه همچنین از مدیریت ها خواسته شده است تا افراد متکدی را در اماکن مذهبی دلسرد کنند و در عوض اقدامات مشاوره‌ای یا خیرخواهانه را در سطح نهادی سازمان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha