دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه نجف اشرف

حوزه/ دفتر فضلای نجف اشرف دوره توسعه نیروی انسانی و چگونگی رسیدن به وضعیت مسجد ایده آل و الگو را برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دفتر فضلای نجف اشرف دوره توسعه نیروی انسانی و چگونگی رسیدن به وضعیت مسجد ایده آل و الگو را برگزار کرد.

ائمه جماعت و برخی از دفتر های فعال مرجعیت در این دوره حضور داشتند.

بخش اول این دور شامل محور های زیر بوده است:

الف) محور روشنگری: در این محور ویژگی های مسجد ایده آل و الگو و مفهوم مدیریت و رشد مهارت ها بیان شد و به وظایف مدیریت و آشنایی با جایگاه مسجد در اسلام پرداخته شد و فواید فردی و اجتماعی مسجد مورد بررسی قرار گرفت.

ب) محور عملی و اجرایی: در این محور، حاضران در دوره به گروه هایی تقسیم شدند.

استاد این دوره، مهارت آموزان را به گروه های ۴ نفره تقسیم کرده و سوالاتی را مطرح می کند تا آنان را درگیر بحث کند و به پتانسیل و توانایی های آنها پی ببرد.

این سوالات اذهان مهارات آموزان را به تکاپو وا می دارد تا نظر و اندیشه خود را بیان کنند. در پایان اندیشه ها و دیدگاه های مطرح شده کامل می شود تا به صورت طرح های طبقه بندی شده و بررسی شده در آید.

هدف از برگزاری این دوره رشد و توسعه مهارت ها و افزایش توانایی های شناختی، تبادل تجربه ها از طریق مشارکت، تکمیل دیدگاه ها و اندیشه های جدید است که با نیاز های زندگی کنونی همسو و همگام باشد.

در این دوره ۲۰ مهارت آموز از قشر ائمه جماعت مساجد و موسسه های فعال مشارکت داشتند و نوع فعالیت این دوره، آگاهی بخشی و و ارشاد محور بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha