سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: تنها راه برون رفت جهان اسلام از وضعیت کنونی و بازآوری دوباره قدرت جهان اسلام در گروه انسجام و وحدت مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت امروز با جمعی از روحانیون و ماموستاهای استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه شهرستان بانه در این دیدار اظهار داشت: تاریخ اسلام نشان داده است که بزرگان دین همواره وحدت و ایجاد اتفاق نظر را از اولویت های خود در جهان اسلام قرار داده اند تا جایی که بسیاری از این بزرگان دین در راه وحدت جهان اسلام جان خود را از دست داده اند، بنابراین باید علما و نخبگان دینی و فرهنگی جهان اسلام که در بحث وحدت توانایی انجام کارهای تاثیرگذار را دارند، حمایت کنیم.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه در مقابل دشمنان همواره به دنبال ایجاد سدی در مقابل کارهای وحدت آفرین علمای دین هستند، گفت: دشمنان برای جلوگیری از ظرفیت های جهان اسلام بعضا برخی از بزرگان دینی را با وعده های مختلف تطمیع می کند، لذا اینجاست که بصیرت در مقابل دشمن معنا پیدا می کند.

امام جمعه شهرستان بانه با اشاره به اینکه سرمنشا تمام مشکلات جهان اسلام عدم انسجام و وحدت آنهاست، ابراز داشت: تنها راه برون رفت جهان اسلام از وضعیت کنونی و بازآوری دوباره قدرت جهان اسلام در گروه انسجام مذاهب اسلامی است.

وی اظهار کرد: باید تمام سال تلاش ما تقریب مذاهب اسلامی باشد، نباید این مهم را تنها در چارچوب هفته وحدت خلاصه کنیم، زیرا اگر نگاه ما در بحث وحدت تنها به این هفته معطوف شود، عملا باید گفت که برای وحدت جهان اسلام کاری انجام نداده ایم.

ماموستا خدایی عنوان کرد: امروز علمای جهان اسلام باید نظرات، عقاید و آرا را به هم نزدیک کنند که این مهم یکی از کارهای عملی برای ایجاد وحدت در بین مذاهب اسلامی محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان بانه خاطرنشان کرد:  همان طور که ما برای وحدت تلاش می کنیم برخی از دشمنان جهان اسلام مانند رژیم صهیونیستی، آمریکا و... همواره برای تحقق نیافتن این مهم کارهای بسیاری انجام می دهند، لذا باید نگاه علما و نخبگان دینی بسیار فراگیر و تیزبینانه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha