یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
سلسله نشست های برخط «طلیعه حضور» در همدان برگزار خواهد شد

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت:سلسله نشست های برخط «سفیران مکتب نور» در هفته جاری برگزار می شود.

مریم جان جان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، از برگزاری سلسله نشست های برخط طلیعه حضور با عنوان «سفیران مکتب نور» در هفته جاری خبر داد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه همواره کانون تربیت نخبگان و فرزانگانی بوده که رسالت پاسداری از معارف اسلامی و انتشار آن را در طول اعصار و قرون بر دوش داشته ‌اند، دانشمندانی که با سلاح علم، قلم و کلام به احیاء و اصلاح جوامع انسانی همت گماشتن و واسطه فیض دریافت پیام خدا و کسب معرفت و بصیرت بوده اند، بنابراین با توجه به شرایط جامعه امروز، جذب افراد دغدغه مند و تربیت طلاب توانمند دو اولویت  مهم حوزه های علمیه است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان افزود: حوزه علمیه مرکز نشر ارزش های انسانی است و طلبه همان آموزنده و جوینده ‌ای است که در مسیر راه پیامبر اعظم (ص) قرار می گیرد. طلبه امروز، رهبر دینی و پیشوای فکری فردای جامعه است و گنجینه ‌ای در اختیار دارد که بهره‌ مندی از آن ، معماری «تمدن بزرگ اسلامی» را در جامعه جهانی ضمانت می ‌کند.

وی اظهار کرد: بی تردید تلاش برای پرورش جامع طلاب و خدمت به فرایند رشد و تعالی آنان، مسیر رشد و تکامل جامعه را فراهم می سازد، بنابراین لازم است با تربیت طلابی توانمند در زمینه های مختلف و بصیرت افزایی ایشان ،  زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم نمود و اقدامات لازم جهت نیل به مقصود در این زمینه را انجام داد.

خانم جان جان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم توانمند سازی طلاب و آشنایی ایشان با نظام تربیتی حوزه های علمیه خواهران و هدف از ایجاد و تشکیل آن ، سلسله نشست های بر خط طلیعه حضور با حضور اساتید اهل نفس حوزه های علمیه با عنوان سفیران مکتب نور  (از حضور تا ظهور)  برگزار می گردد.

وی ادامه داد: این سلسله نشست در تاریخ های  ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ با حضور حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری با محوریت "هویت صنفی بانوان طلبه" از طریق لینک کشوری  مراسم مرکز مدیریت به آدرس   live.whc.ir/marasem، همچنین ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا مدیر م حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با محوریت " طلبگی، سبک زندگی متفاوت"از طریق لینک  live. Whc.ir/ Hamedan  و  ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ خانم علوی با محوریت "طلبه ، اسوه حجاب برتر"از طریق لینک  live. Whc.ir/ Hamedan  در ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha