دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه بندرلنگه

حوزه/ امام جمعه بندرلنگه گفت: نماز جمعه محل تبیین مبانی اسلام و امامین انقلاب در مقولاتی همچون عدالت و ترویج فرهنگ مطالبه گری و عدالت خواهی است، البته این مسئله هرگز نباید به بهانه ای برای ورود نماز جمعه به فاز ایجاد تشنج در جامعه و هتک حرمت افراد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان؛ حجت الاسلام اسماعیل نیا، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بندر لنگه با اشاره به آیه ۴۶ سوره کهف «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا ۖ وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا»،اظهار داشت: فرزند در کنار مال از زینت های دنیایی شمرده شده است، اما اگر فرزند صالح تربیت شود در آخرت نیز می تواند زینت والدین باشد.

وی با اشاره به این که بر اساس آمار کنونی در کشور نزدیک به ۴۰ درصد از خانوار های ایرانی بی فرزند یا تک فرزند هستند، آثار و مشکلات تک فرزندی را این گونه برشمرد:

۱_به هم ریختن فضای رشد صحیح و منطقی کودک در تنهایی

۲_ افزایش خطر ابتلاء به افسردگی(هم برای فرزند هم برای والدیدن)

۳_ضعیف شدن روابط اجتماعی؛ روحیه جامعه گرایانه با خواهر و برادر و دیگر اقوام اقارب تقویت می شود و مدیریت اجتماعی را کودکان در این صحنه ها می آموزند.

۴_ نبود روابط خویشاوندی؛ روابط انسانی در قالب زندگی خانوادگی با خواهر، برادر، خاله، عمه و... شکل می گیرد.

وی در ادامه به ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید بسیار فراوانی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر آن بر رشد و ارتقاء جامعه دارد. معظم له فرموده اند «برای یک ملت خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سر و کاری نداشته باشند، در جامعه اسلامی کتابخوانی باید همگانی شود، کتابخوانی باید همانند کار های روزانه در زندگی مردم وارد شود».

امام جمعه بندرلنگه ضمن گرامیداشت ۱۰ ربیع الثانی وفات حضرت معصومه(س) بیان کرد: حضرت معصومه(س) الگوی مناسبی برای دختران جوان مسلمان است که امیدواریم با تاسی از این بزرگوار زندگی خوبی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: مدتی است شاهد مباحث مختلفی در زمینه نقش آفرینی نماز های جمعه در تحقق عدالت خواهی هستیم که در این بین شاهد قضاوت های نابجا و نادیده انگاری خدمات نماز جمعه بودیم. پیاده سازی عدالت مقصد و مقصود تشکیل حکومت اسلامی بوده و هست و نمازهای جمعه ترویج عدالت را رسالت خود می دانند و در مسیر آن حرکت می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا تصریح کرد: مطرح شدن مسئله نقش ائمه جمعه و نماز جمعه در ترویج عدالت خواهی امری مبارک است، اما افراط و تفریط های آن قابل پذیرش نیست؛ نماز جمعه محل تبیین مبانی اسلام و امامین انقلاب در مقولاتی همچون عدالت و ترویج فرهنگ مطالبه گری و عدالت خواهی است، البته این مسئله هرگز نباید به بهانه ای برای ورود نماز جمعه به فاز ایجاد تشنج در جامعه و هتک حرمت افراد شود.

امام جمعه بندرلنگه در پایان خاطر نشان کرد: در شهرستان بندرلنگه در راستای ترویج فرهنگ مطالبه گری و عدالت خواهی نماز جمعه را به تریبون آزاد مردم و محلی برای پاسخگویی مسئولان تبدیل خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha