دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه مریوان

حوزه/امام جمعه شهرستان مریوان با اشاره به اینکه هرکاری که وحدت مسلمین را برهم بزند کاری شیطانی و عملی نابخشودنی است، گفت: هفته گذشته یکی از ائمه جمعه اهل سنت کشور در خطبه های نماز جمعه سخنانی به زبان آورد که دل هر مسلمان و پیرو رسول اکرم(ص) و اهل بیتش را خدشه دار کرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: وحدت مسئله ساده ای نیست که به عنوان بازیچه هر کسی قرار بگیرد زیرا نبود وحدت در جهان اسلام سرانجام ناگواری برای مسلمین به دنبال دارد.

امام جمعه شهرستان مریوان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ها و بیانات حکیمانه خویش همواره بر اهمیت وحدت در بین مسلمین برای اقتدار جهان اسلام تاکید دارند، معظم له درباره وحدت و اهمیت انجام کار برای وحدت بیشتر در بین مسلمین می فرمایند: «هر حلقومی صدای وحدت از آن بیرون بیاید، حلقوم رحمانی و هر حلقومی که از آن صدای تفرقه بیرون بیاید، حلقوم شیطانی است».

وی اظهار کرد: این کلام رهبری نشان از حیاتی بودن وحدت و وفاق دینی در جهان اسلام دارد؛ وحدتی که امروز عامدانه یا از روی بی خردی مورد هجمه عده ای بی بصیرت در داخل و خارج از جهان اسلام قرار گرفته است.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه هر سخن وحدت شکن یک قدم به سمت پیروزی برای دشمنان اسلام محسوب می شود، اظهار کرد: هفته گذشته یکی از ائمه جمعه اهل سنت کشور در خطبه های نماز جمعه سخنانی به زبان آورد که دل هر مسلمان و پیرو رسول اکرم(ص) و اهل بیتش را خدشه دار کرد.

امام جمعه شهرستان مریوان تصریح کرد: این سخنان تنها زمینه شادی استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان اسلام را فراهم می آورد؛ سخنانی که از زبان این روحانی بیان شد به نوعی باعث شادی معاندان و منافقان گردید.

وی با اشاره به اینکه هرکاری که وحدت مسلمین را برهم بزند کاری شیطانی و عملی نابخشودنی است، اظهار کرد: همگی به خوبی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم سنندج در بحث وحدت را به یاد دارند، معظم له در این دیدار فرمودند:« افرادی هستند که به بهانه مذهب، می خواهند وحدت ملی ما را برهم بزنند، اما تأکید می کنم هرکس موجب تفرقه‌ بین شیعه و سنی شود و به بهانه‌ مذهب، بخواهد وحدت ملی را بر هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند».

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه محبت اهل بیت رسول اکرم در دل بزرگان اهل سنت همواره در عمل و در کلام مشخص بوده است، عنوان کرد: امام شافعی از بزرگان اهل سنت به خاطر محبت به رسول خدا و اهل بیتش همواره از سوی کینه توزان مورد حسد قرار می گیرد، ولی این شخصیت بزرگ دینی اهل سنت در جواب منتقدان و دشمنان خود در بحث محبت به اهل بیت علیهم السلام می گوید: «شما من را متهم به رافضی کرده اید و من هم می گویم رفض دین و اعتقاد من نیست، اگر محبت به ولی و دوست خدا همچون حضرت امام علی (ع) و خانواده پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) جرم و رفض است بدانید که من از همه رافضی تر هستم».

ماموستا شیرزادی در پایان اظهار کرد: اگر از نگاه منطقی، دینی و انسانی به اصل موضوع نگاه کنیم، هیچ علتی ندارد که اهل بیت رسول اکرم (ص) مورد هجمه قرار بگیرند، زیرا این بزرگواران همواره عمر و زندگی خود را وقف توسعه و بسط اسلام و انسانیت کرده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha