یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام حسین قربانیان

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بانه با اشاره به اینکه روحانیون اهل سنت و تشیع استان کردستان منادیان وحدت هستند، اظهار کرد: دشمنان با استفاده از پررنگ کردن اختلافات قومی و نژادی برنامه‌های تفرقه افکنانه خود را اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام حسین قربانیان امروز در همایش «پرچم داران شیعه و سنی» در شهرستان بانه در سخنانی اظهار داشت: در این برهه خاص از تاریخ وظایف روحانیون و طلاب شیعه و سنی در قبال جامعه بسیار ویژه و حساس است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بانه گفت: امنیت یکی از اصلی ترین و ابتدایی‌ترین نیازها و زیرساخت‌های جامعه انسانی است که بدان نیاز دارد، تا امنیت نباشد نمی‌توان در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه روحانیون اهل سنت و تشیع استان کردستان منادیان وحدت هستند، اظهار کرد: دشمنان با استفاده از پررنگ کردن اختلافات قومی و نژادی برنامه‌های تفرقه افکنانه خود را اجرا می‌کنند، لذا ضروری است که از هرگونه قومیت گرایی و تعصبات کورکورانه در این زمینه به شدت پرهیز کنیم.

حجت الاسلام قربانیان ادامه داد: یکی از بهترین و اصولی‌ترین کارها برای ایجاد انسجام و وحدت بیشتر بین مذاهب اسلامی گسترش کمی و کیفی مراکز دینی و آموزشی مشترک است.

در ادامه این مراسم، ماموستا جمال کریمی، امام جمعه موقت بانه نیز در سخنانی عنوان کرد: اگر شهید سلیمانی در مقوله شیعه و سنی مانند برخی افراد می‌اندیشید، بی شک هرگز این رزمنده و سردار برای مبارزه با جریان‌های تکفیری و تروریستی در عراق و سوریه حضور پیدا نمی‌کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha