یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1000150
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
ز

حوزه / مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) از طرف نماینده مقام معظم رهبری در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) صبح دوشنبه ۱۳ دی، با حضور مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در حسینیه علی اکبر (ع) کاشان برگزار شد.

در این مراسم پس از مرثیه سرایی حاج محمد مسگری مداح اهل بیت (ع) و از جانبازان دوران دفاع مقدس، حجت الاسلام سید حسن علوی، امام جمعه نوش آباد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه عمق جان و وجود زهرای مرضیه غرق در توحید ناب بود، گفت: انسان هرچه بیشتر در وادی توحید قوی‌تر باشد در دفاع از ارزشهای الهی نیز موفق تر می‌باشد.

امام جمعه نوش آباد، حضرت زهرا (س) را اسوه تمام عیار امت اسلامی و جهان بشریت در دفاع از امامت و ولایت دانست و ادامه داد: ایمان حضرت زهرا (س) او را تبدیل به محبوب تر ین و عزیزترین بانوان عالم کرد.

وی، افزود: حضرت زهرا (س) علاوه بر نمونه بودن در دفاع از ولایت، در زمینه شوهرداری، فرزند پروری عبادت نیز الگو هستند.

حجت الاسلام علوی، با تاکید بر ضرورت دفاع از ولایت، گفت: کسی که دیدش توحیدی باشد و همه عالم را از محبوبش مملو و لبریز بداند، تمام وجودش را در دفاع از ولایت و ارزشهای والای مکتب اهل بیت (ع) تقدیم می‌کند.

وی، ارتباط با خدا، ولی خدا و مردم، تلاوت قرآن و انفاق را از مهمترین خصایص حضرت زهرا (س) دانست و یاد آور شد: انسان فاطمی در پرتو معارف فاطمی لحظه، لحظه، عمرش را با بصیرت تمام در راه دین و قرآن و خدا هزینه می‌کند.

امام جمعه نوش آباد، با بیان اینکه سردار شهید حاج سلیمانی عمر گران بهایش را در دفاع از امامت، ولایت و ارزشهای دینی سپری کرد، افزود: این سردار رشید اسلام به دلیل شناخت خدا، قابلیت فدا شدن در راه ارزش‌ها را نزد پروردگارش پیدا کرد.

وی، در پایان با بیان اینکه سینه سردار سلیمانی از محبت حضرت فاطمه (س) لبریز بود، گفت: تواضع مثال‌زدنی سردار در برابر مقام معظم رهبری نشان از بصیرت و معرفت به امامت و ولایت می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha