یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: شیطان وعده قطعی داده است که از همه جوانب به انسان حمله خواهد کرد و راه خلاصی از آن عبادت و دعا و توسل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، امروز در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که شیطان وعده داده تا انسان را گمراه کند و بازتاب آن این است که از همه جوانب به انسان حمله خواهد کرد و مفسرین بیان کرده‌اند که قسمتی که انسان به سجده می‌رود و جایی که دست خود را به سوی خدا بلند می‌کند شیطان بدان دسترسی ندارد.

وی اضافه کرد: انسان در همه زندگی خود در محاصره امیال، دنیازدگی، شهوت، قدرت و دیگر ابزارهای شیطان قرار دارد و این مسئله برای تمام انسان‌ها با کم و زیادش وجود دارد و خداوند دعا و عبادت را قرار داده است تا انسان دستش برای مجاهدت باز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به این فرمول دست یافته بود که با بندگی و عبودیت می‌توان محاصره شیطان را شکست و این را در طول زندگی خود نشان داد.

وی افزود: شهدای گرانقدر ما هر کجای کار گره می‌خورد، به دامن حضرت زهرا سلام الله علیها متوسل می‌شدند و علمای ما هم این گونه بودند و ابن سینا که در تمام علوم ذوالفنون است بیان می‌کند، وقتی در یک مسئله علمی می‌ماندم به مسجد جامع می‌رفتم و دو رکعت نماز می‌خواندم و برای من مسئله حل می‌شد.

حجت الاسلام امامی بیان داشت: خداوند یک راه معمول برای حل مسئله قرار داده است و یک راهی که خودش دست می‌بَرد و حل می‌کند و آن دعا و نیایش است و اهل بیت هم خود اهل عبادت بودند و این راه را به ما نشان داده‌اند و لذا در یک هیئت کوچک روستایی هم سردار سلیمانی خود را می‌رساند و به حضرت زهرا (س) ابراز ارادت می‌کرد.

وی تاکید کرد: حاج قاسم به این حقیقت رسیده بود که حل بسیاری از مشکلات در دستان حضرت زهرا (س) است و حضرت تنها زن معصوم در بین ۱۴ معصوم می‌باشد و ائمه حضرت زهرا (س) را حجت خود می‌دانستند و حضرت زهرا سلام الله علیها به امام علی علیه السلام خطاب می‌کرد جان من فدای شما باشد و این گونه هم شد و از جان و جسم و هر چه که داشتد، راه ولایت گذشت.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha