سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی - رئیس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور با اشاره به مکتب حاج قاسم گفت: شهید سلیمانی از عمق جان عقیده داشت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلای تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، گفت: حاج قاسم نه به عنوان یک فرد بلکه یک فرهنگ، راه و مکتب معرفی شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر شخصیت وجودی یک فرد، توسعه یافت دیگر فقط یک شخص حقیقی نیست بلکه دارای توسعه وجودی است که از آن به عنوان یک ملت و یک امت نام برده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: ابراهیم خلیل توسعه وجودی‌اش به نحوی است که او یک فرد نیست ولو به ظاهر یک شخصیت است؛ یک شخصیت حقیقی دارد اما توسعه وجودی‌اش، او را تبدیل به یک امت کرده است.

راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی هم با پیروی از آیات قرآن و آموخته‌های اهل بیت عصمت و طهارت و تأسی از ولایت دارای یک وسعت وجودی شده است؛ دارای یک شرح صدری شده که او یک شخص نیست، یک مکتب است و این مکتب نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک. مکتب می‌ماند، مکتب بقا دارد.

رئیس جمهور افزود: راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای است. او اهل مراقبه بود، اهل صدق بود، اهل دلدادگی به خدا و اخلاص بود، اولین نکته‌ای که در مکتب حاج قاسم سلیمانی باید دنبال کرد برای خدا اندیشیدن، برای خدا عمل کردن و در مسیر خدا ایستادگی کردن بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: حاج قاسم از عمق جان عقیده داشت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. از عمق جان عقیده داشت که ما می‌توانیم بهانه‌هایی مثل اینکه «نمی‌شود»، «مگر می‌توانیم؟»، «موانعی وجود دارد» و «باید یک جوری سازش کرد» در منطق حاج قاسم نبود.

شهید سلیمانی به مثابه یک مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایستادگی، مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در مکتب حاج قاسم بود، اظهار داشت: شهید سلیمانی به مثابه یک مکتب و یک آرمان بلند عمل کرد، یک سردار بود، یک سپهبد بود، یک شخصیت نظامی بود، اما او را نباید فقط به عنوان یک شخصیت عالی‌رتبه نظامی دید، او دارای یک فرهنگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه حاج قاسم به دنبال رفع مشکلات مردم، خانواده شهدا و گرفتارها بود، گفت: شهید سلیمانی یک دیپلمات مقتدر و یک میدان‌دار دیپلمات بود که در هر دو میدان خوش درخشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha