جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولید ۴۰۰ اثر به زبان‌های مختلف ویژه شهید سلیمانی

حوزه/ برادر دو شهید دفاع مقدس با بیان این که مکتب حاج قاسم سلیمانی ماندگار خواهد بود، گفت: اخلاص و ولایت‌مداری دو ویژگی اصلی شهید سلیمانی است.

غلامعلی علایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به ویژگی‌های این شهید گران‌قدر اسلام و انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین و بارزترین خصوصیات این مرد بزرگ اخلاص و ولایت‌مداری است هرچند که بسیاری از افراد از ولایت‌مداری حرف می‌زنند اما در عمل ولایت‌مدار بودن مهم است که سردار سلیمانی به‌خوبی آن را نشان دادند.

وی ادامه داد: خدامحوری و اخلاص در تمام ابعاد زندگی حاج قاسم موج می‌زند و این اخلاص و عبودیت را می‌توان در جای‌جای زندگی این مرد بزرگ مشاهده کرد.

علایی افزود: حاج قاسم سلیمانی نگاه جناحی نداشت و همه فرزندان را حتی افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کردند را فرزندان ایران می‌دانست.

وی بیان داشت: صاحب منطق و مکتب بود و راه و سیره‌ای که ایشان ترسیم کرده‌اند موجب شده بود که تمامی توطئه‌های دشمنان نظام به سنگ بخورد.

علایی ادامه داد: سردار سلیمانی هیچ‌وقت خود را برتر از نیروهایش نمی‌دانست و همین کنار رزمندگان بودن به آن‌ها قوت قلب می‌داد و علاوه بر این ایشان به خانواده‌های شهدا نیز بسیار بها می‌داد و همواره دیدار با خانواده‌های شهدا یکی از برنامه‌هایش بود که تا آخرین روزها هم ادامه داشت.

وی ابراز داشت: در میدان سیاسی اهل تدبیر و منطق بود و این مهم در مواضع ایشان کاملاً قابل‌مشاهده است.

برادر دو شهید دفاع مقدس به شهادت این شهید گران‌قدر اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی فکرش را هم نمی‌کرد که با به شهادت رساندن سردار دل‌ها این‌گونه ایشان تبدیل به الگوی ملت‌ها و حرکت‌های انقلابی در جای‌جای جهان شوند.

وی به بخش‌های از وصیت‌نامه این شهید گران‌قدر اشاره کرد و بیان داشت: ایشان می‌فرماید امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است، جمهوری اسلامی ایران حرم است و اگر این حرم بماند دیگر حرم‌ها هم می‌ماند.

علایی به نقش حاج قاسم در افزایش توان نظامی و قدرت دیپلماسی کشورمان اشاره کرد و افزود: اگر قدرت نظامی و میدانی ما نبود قطعاً کشورهای غربی پای میز مذاکره با کشورمان نمی‌آمدند و هر خواسته‌ای داشتند بر ما عملی می‌کردند این قدرت میدان است که باعث شده است کشورهای غربی پای میز مذاکره بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha