چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سعید سعدی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: سینمای دفاع مقدس در بحث سخت افزار با محدودیت‌های بسیار روبه‌روست. همین موضوع نیز باعث پایین آمدن کمیت و کیفیت تولیدات این حوزه شده است.

سعید سعدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: مهمترین مشکل بر سر راه تولید فیلم‌های دفاع مقدسی نبوده امکانات لازم است چون یک فیلم جنگی نیاز به ادوات نظامی دارد. تهیه این وسایل در شرایط فعلی بسیار سخت و دشوار شده برای همین کمیت و کیفیت آثار این حوزه سیر نزولی طی می‌کند.

وی افزود: مشکل دیگر هماهنگ کردن نظراتی است که مسئولان ذیربط در این حوزه دارد یعنی فیلمساز یا تهیه‌کننده مجبور است برای ساخت فیلم نظرهای متفاوتی را تأمین کند. این امر کار فیلمساز را برای تولید با مشکلات فراوان روبرو کرده است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: مشکل دیگر در این رابطه نبود فیلمنامه‌های خوب است فیلمنامه‌ای که در حوزه دفاع مقدس نوشته می‌شود باید کار پژوهشی مفصل را طی کرده باشد ولی این شرط برای اکثر سناریوها فراهم نیست. این مشکل نیز به فیلمنامه نویسان ما مربوط نمی‌شود چون ما در این حوزه افراد توانای خوبی داریم اما متأسفانه دستمزدی که در این عرصه هزینه می‌شود کافی نیست، پس نتیجه این می‌شود که فیلمنامه نویس ترجیح می‌دهد متن را با سرعت به تولید برساند تا اینکه بخواهد وقت خود را صرف پژوهش کند.

سعدی توصیه کرد: پیشنهادی به مدیران و مسئولان دارم برای مدتی سرمایه‌گذاری لازم را در حوزه فیلمنامه‌نویسی انجام دهند، زیرا نتیجه این تصمیم گیری نمود عینی خواهد داشت و ما دوباره شاهد رونق و اعتلای این گونه سینمایی خواهیم بود.

این سینماگر تاکید کرد: در حوزه دفاع مقدس باید همه امکان کار کردن را داشته باشند، اما اگر می‌بینیم عده‌ای خاص در این رابطه فعالند شاید دلیلش این باشد که آنها نسبت به این حوزه اشراف بهتری دارند ولی باز هم تاکیدم این است هر فردی که می‌خواهد در این عرصه ورود داشته باشد با آگاهی و پژوهش کامل این کار را انجام دهد.

وی در پایان تصریح کرد: نمی‌خواهم نسبت به سینمای دفاع مقدس نگاه بدبینانه داشته باشم، چون مراکزی در حال تربیت نیروهای متخصص و دلسوز در این رابطه هستند، اما باید به انتظار نشست و دید آیا تلاش آنها نتیجه مثبت خواهد داد؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha