دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بختیاری

حوزه / مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه شیخ الاسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام ابراهیم بختیاری‌ها معاون آموزش مدرسه علمیه شیخ الاسلام، در مراسم سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) یکی از فرصت‌های بسیار مناسب برای شناخت اصل امامت و ولایت است.

حجت الاسلام بختیاری با تأکید بر ضرورت تلاش برای تحقق ولایت الله در جامعه و نفی ولایت طاغوت، خاطرنشان کرد: اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) اصل ولایت و امامت را عامل انسجام و اقتدار جامعه اسلامی معرفی می‌فرمایند، یک تعهد و رسالت سنگین بر عهده آحاد افراد جامعه می‌گذارد و آن ضرورت تلاش برای تحقق ولایت الله در جامعه و نفی ولایت طاغوت است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت فاطمه زهرا (س) دفاع از ولایت است که امروز باید باید گفتمان ولایتمداری در جامعه به خوبی تبیین شود.

وی اظهار کرد: ولایت پذیری الهی خروج از ظلمات به سوی نور و پذیرش ولایت طاغوت ورود از نور به ظلمات است. که اولی باعث سعادت و دومی باعث شقاوت و سیه‌روزی انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، شهید سردار سلیمانی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی افرادی برجسته در امر ولایت پذیری و از شاگردان مکتب فاطمی بودند که باید الگوی آحاد مختلف در جامعه باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی شاخصه‌های ولایت پذیری را معرفت اهل بیت و محبت آن بزرگواران و عمل به قرآن دانسته وبیان کردند که به هر میزان که معرفت و محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام در وجود افراد قوی‌تر باشد به همان اندازه ولایت پذیری آن‌ها هم قوی‌تر و بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام بختیاری عنوان کرد: محبت نسبت به ائمه علیهم السلام مستلزم حرکت در مسیر خواسته و امر آن‌ها است و در مورد عمل به قرآن نیز رفتار قرآنی و ملاک عمل ما سخن پروردگار و اولیای الهی باشد، نه حرف و خواست مخلوقات خداوند.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مدرسه علمیه شیخ الاسلام

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha