دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام مجتبی نظری در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب سلیمانی از رفتار، گفتار و وصیت نامه‌ی ایشان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه علمیه تبریز در آئین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که امروز در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی باید اصول داشته باشد، مکتبی که اصول نداشته، معنایی ندارد؛ به همین دلیل مکتب سلیمانی از رفتار، گفتار و وصیت نامه‌ی ایشان تشکیل شده است.

وی افزود: در مکتب سلیمانی آن چیزی که اهمیت داشته و بسیار مهم است، توحید سلیمانی است که در وصیت نامه‌ی خود ایشان نیز به آن اشاره شده و نکته اول همین است.

استاد حوزه علمیه تبریز افزود: توحیدی که در ایشان جلوه کرد با توحیدهای دیگر تفاوت دارد به گونه‌ای که در عملیات کربلای پنج سردار می‌گوید خدا را دیدم که این دید با چشم نبوده بلکه با دل و معرفت است؛ اگر توحید مکتب سلیمانی به درستی تبیین شود پی می‌بریم که این همان توحیدی نیست که ما در نماز به زبان می‌آوریم.

وی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی به خانواده‌های شهدا ارزش بالایی قائل بود به گونه‌ای که صدای پدر و مادر شهید را مانند صدای تلاوت قرآن می‌دانستند که دل‌ها را آرام می‌کند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه اهل سنت مدیون سردار شهید قاسم سلیمانی هستند، گفت: وحدتی را که سردار سلیمانی درخت آن را کاشت، سبب وحدت میان شیعه و سنی شد؛ اگر اصول و فروع این شهید را تبیین کنیم به نتایج بسیار خوبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: بسیاری از واقعیت‌ها و خاطرات سردار سلیمانی گفته نشده و زمان می‌برد تا آشکار شوند بنابراین عملیات ایشان نباید دفن شود بلکه باید ثبت شده و به گفتمان تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه تبریز در پایان تاکید کرد: باید وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی را در بین جوانان تبیین شود و رفتار و گفتار ایشان و همچنین وصیت نامه‌ی ایشان به نرم افزاری تبدیل شده و در اختیار جوانان قرار داده شود تا در آینده سلیمانی‌ها را تحویل جامعه دهیم.

گفتمان سردار سلیمانی در جامعه تبیین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha