دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دارات

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دهدشت گفت: حضرت فاطمه(س) برای مردان و زنان الگوهای عبادی، اخلاقی، رفتاری و اجتماعی ارائه داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عیسی دارات امروز در مراسم عزای فاطمی در مدرسه علمیه سفیران هدایت دهدشت، به تبیین عوامل شکل‌گیری شخصیت انسان پرداخت و گفت: سه عامل وراثت، تربیت و محیط در شکل‌گیری شخصیت انسان دخیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دهدشت با بررسی این عوامل در شخصیت انسانی بانوی دو عالم گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از لحاظ وراثت ژن پدری پیامبری را دارد که خود الگوی حسنه است، از لحاظ تربیت پدری چون پیامبر (ص) و شوهری چون علی (ع) دارد و در محیطی بودند که محل تلاوت قرآن بود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: برای داشتن فرزندی صالح، سالم و اصلح باید در زندگی از بعد انسانی به این سه عامل توجه شود، گفت: گاهی اوقات یک عامل بر عامل دیگر غلبه می‌کند به عنوان مثال فرزندی ژن پیامبری دارد اما محیط بر او تأثیر منفی می‌گذارد.

وی حضرت فاطمه (س) را بزرگ بانوی دو عالم و الگوی مردان و زنان خواند و افزود: سیره فاطمه ابتدا برای مردان است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت دهدشت گفت: زندگی حضرت فاطمه (س) از بعد اسلامی مورد توجه بوده و آن بانو مظهر یک زن اسلامی و مصداق «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون».

حجت‌الاسلام دارات در ادامه افزود: زندگی او شبانه روز عبادی بود حتی سیاست فاطمه عبادی بود در زهد حضرت ساده زیستی و بی‌رغبتی به دنیا را می‌توان دید زرق و برق دنیوی در زندگی فاطمه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سه گروه از زنان در قیامت با حضرت فاطمه (س) محشور می‌شوند و عذاب قبر ندارند، گروه اول را شامل کسانی دانست که بر نداری شوهرشان صبر می‌کنند.

حجت‌الاسلام دارات گفت: گروه دوم بر بداخلاقی شوهر صبر پیشه می‌سازند و گروه سوم مهریه خود را می‌بخشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha