یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی در ارومیه

حوزه/ ماموستا کلشی نژاد گفت: آمریکایی‌ها، داعش را به نام اهل سنت ایجاد کردند؛ داعش برای چند سال ایجاد نشده بود، بلکه قرار بود کشورها را اداره کرده و کشوری به نام عراق و شام که نظریه صهیونیست‌ها بود ایجاد کنند و حتی در انتخاب نام فرمانده این جریان هم سعی کردند یک چهره خشنی از اسلام معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی نژاد در دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه جبهه استکبار می‌داند در مقابل جبهه مقاومت کاری از پیش نخواهد برد و لذا تمام تلاششان را برای از بین بردن وحدت امت اسلامی به گرفته‌اند، اظهار داشت: غربی‌ها صراحتاً این را بیان کردند که نیاز به قیچی داریم که روی تفرقه بین شیعه و اهل سنت کار کنیم و لذا آمدند جریان افراطی را راه اندازی کردند و مراجع تقلید شیعیان و مقدسات اهل سنت اهانت کردند.

وی اضافه کرد: جریان شیرازی خود را خالص‌ترین جریان شیعه می‌داند و حال آن که به مقدسات شیعه و سنی اهانت می‌کند و در جریان دستگیری یکی از رهبران این جریان در کویت و محکومیتش به اعدام، انگلیس پای کار آمد و او را آزاد کرده و به لندن برد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: جریان شیعه انگلیسی هر گونه حمایت و کمک به فلسطین و جبهه مقاومت را حرام می‌داند و در برابر جبهه استکبار دم فرو بسته است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها، داعش را به نام اهل سنت ایجاد کردند؛ داعش برای چند سال ایجاد نشده بود، بلکه قرار بود کشورها را اداره کرده و کشوری به نام عراق و شام که نظریه صهیونیست‌ها بود ایجاد کنند و حتی در انتخاب نام فرمانده این جریان هم سعی کردند یک چهره خشنی از اسلام معرفی کنند.

ماموستا کلشی نژاد با بیان اینکه کشورهای عربستان، امارت و … بر روی داعش سرمایه گذاری کرده بودند، گفت: کشورهای ترکیه، اردن، عربستان، آمریکا، فرانسه و… با تمام توان از داعش حمایت کردند، اما جبهه مقاومت چنین درنده هایی را از منطقه خارج کرد.

وی در ادامه به جنایت‌های داعش اشاره کرد و بیان داشت: داعشی ها علناً اعلام می‌کرد به دنبال قتل عام شیعه و اکراد و دیگر اقوام و مذاهب هستند و مقالاتی را در مشرک بودن مذاهب اسلامی نوشته بودند و این تفکرات پلید با مدیریت سردار سلیمانی و یارانش شکست خود و دوباره انسانیت را به منطقه آورد و سردار سلیمانی به مردم فهماند که فارغ از هر گونه قوم و مذهبی باید به فکر نجات مردم باشیم.


انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha