دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ هیئت علما و روحانیون ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: زندگی فاطمه زهرا (س) با امام علی علیه السلام باید برای ما سرمشق و الگو باشد و اگر قرار بود قرآن در جسمی ظاهر شود حتماً در قالب امام علی علیه السلام و فاطمه (س) ظاهر می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه،، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی شامگاه چهارشنبه در هیئت علما و روحانیون ارومیه که در مسجد حاجی خان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان اینکه در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها دو نقل وجود دارد که یکی را مرحوم کلینی با روایتی از امام صادق علیه السلام بیان کرده است که فاطمه (س) بعد از پیامبر ۷۵ روز در دنیا زندگی کرد و با این حساب ۱۳ جمادی‌الاولی روز شهادت دختر رسول اکرم (ص) است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا در شهادت پیامبر بسیار ناراحت بود و جبرئیل مدام می‌آمد و فاطمه سلام الله علیها را تسلی می‌داد و این نشانگر مقام و منزلت حضرت زهرا (س) است و آنچه را که جبرئیل بیان می‌کرد، امام علی علیه السلام در کتابی تحت عنوان مصحف فاطمه جمع‌آوری کرده است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: دومین نقل مربوط به شیخ طوسی است که تصریح کرده، روز سوم جمادی‌الثانی روز شهادت دختر پیامبر است.

وی اضافه کرد: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها برای ما سرمشق و الگو است و ایشان به عنوان کُفو امیرالمومنین علیه السلام عبادات فوق العاده ای داشت. حسن بصری می‌نویسد در امت اسلامی از فاطمه عابدتر وجود ندارد، به قدری در محراب عبادت می‌ایستاد که قدم‌های مبارکش تورم می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: امام حسن علیه السلام بیان می‌کند که من شب‌های جمعه مادرم را می‌دیدم تا طلوع خورشید در محراب عبادت می‌ایستاد و همه مؤمنین را بسیار دعا می‌کرد و لذا عبادت حضرت بسیار عجیب و غریب بود.

وی با بیان این که آنچه را که ما روحانیون به مردم بیان می‌کنیم باید به عنوان طلبه بدان عامل باشیم، گفت: نباید به عبادات واجب اکتفا کرد و باید مقداری از وقت خودمان را به عبادات مستحبی اختصاص داد و نوع نیایش ما با دیگران باید متفاوت باشد و سجود و رکوع در زندگی انسان بسیار مؤثر است و خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که آن‌هایی را که اهل نماز و سجده است با عذاب آتش نترساند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: عبادت الهی و راز و نیاز یکی از مهم‌ترین خصوصیات اهل بیت (ع) بود و اگر این صفت در این انسان نباشد بقیه هم بی اساس و بدون ریشه خواهد بود؛ این روزها سالگرد شهادت سردار سلیمانی است؛ او با گریه و خوف الهی این مقام را به دست آورده است و در زندگی ما طلبه‌ها باید این اصل باشد.

وی اضافه کرد: زندگی فاطمه زهرا (س) با امام علی علیه السلام باید برای ما سرمشق و الگو باشد و اگر قرار بود قرآن در جسمی ظاهر شود حتماً در قالب امام علی علیه السلام و فاطمه (س) ظاهر می‌شد و در آن منزل اثری از دنیا نبود، اما در آن خانه عشق، محبت و … جمع بود و پیامبر نمی‌توانست به دوری از آن خانه صبر کند.

وی در پایان گفت: باید زندگی ما طلاب از لحاظ معنوی به قدری بالا باشد که دیگران نیز آروز کنند چنین زندگی ای داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha