یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
گلزار

حوزه/ مراسم دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و یاران همراهش، با حضور رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در سالن شهید خزعلی گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه (س) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش در این مراسم عنوان کرد: حاج قاسم یک فرمانده راهبردی، نظامی برجسته و دیپلمات قوی بود و این صلاحیت و قابلیت‌ها را داشت که اندیشه نظامی را با اندیشه سیاسی تلفیق کند و محیط را تحلیل و راهبرد متناسب اتخاذ نماید.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بود که همه نظامیان جهان در برابر او سر تعظیم فرود آوردند و حتی دشمنانش تعابیر برترین ژنرال قرن و فرمانده سایه‌ها را برای او به کار بردند.
در این مراسم محمد میرزایی از شاعران حماسی، قطعه شعری را در وصف حاج قاسم و مذمت اقدام شوم ترامپ قرائت کرد و همزمان کلیپ شهر قاسم آباد پخش شد.

این مراسم با حضور پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده به نام‌های «سید محمد حسینی» از شهدای فاطمیون و شهید «محمد حسن خجسته راد» از شهدای دفاع مقدس حال و هوای دیگر به خود گرفت و خانواده‌های معظم این دو شهید گرانقدر با حضور امیر پوردستان تقدیر شدند.

رونمایی از تابلو نقاشی خط چهره شهید سلیمانی اثر هنرمند «احمد دیزرانی»، اجرای گروه سرود میثاق، مرثیه سرایی، و در پایان گلباران مزار مطهر شهدای مدافع حرم و پنج شهید گمنام از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم، سردار موحد فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه دو، اعضای شورای اسلامی و شهرداری شورای اسلامی شهر قم و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

قطعه ۳۱ آرامستان بهشت معصومه (س)، با داشتن ۴۲۳ شهید فاطمیون و زینبیون و دو شهید ایرانی، بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم در کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha