جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1000787
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ مراسم سوگواری و ذکر فضائل و مصائب حضرت زهرا (س) و بزرگداشت سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس از برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در مراسم ذکر فضائل، مناقب و مصائب حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که صبح امروز در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) مشهد برگزار شد، به خطبه نورانی فدک، اشاره و از خطبا خواست که آن را محور سخنرانی قرار دهند تا مردم با آن میراث گرانبهای حضرت فاطمه سلام الله علیها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در این خطبه به ۵۰ آیه قرآن به صورت متن یا استناد اشاره شده است، بر توجه به قرآن در بیان مطالب و سخنرانی‌ها تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی با بیان اینکه امامت، سلطنت و قدرت طلبی نیست که امیر مؤمنان علیه السلام بخواهند دنبال آن بروند، گفت: طبق اشاره صدیقه طاهره سلام الله علیها، کسانی که حق امام علی علیه السلام را غصب کردند، آن حضرت را می‌شناختند و این‌طور نبود که شناختی از ایشان نداشته باشند.

وی به کتاب «التعجب» که حدود ۶۰ -۷۰ سوال از مسئله و ماجرای جانشینی و امامت است، اشاره کرد و گفت: یکی از سوال‌ها این است که پیامبر (ص) برای چند روز مسافرت و خروج از مدینه، جانشین معرفی می‌کردند، آیا برای سفر آخرت، جانشین معرفی نکردند؟! یا اینکه پیامبری که برای زندگی مردم حتی چگونگی مسواک زدن را بیان می‌کنند، چطور می‌شود که نحوه اداره امت را بیان نکردند؟!

پس از پایان این مراسم که از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور علما، اساتید و روحانیون و طلاب برگزار شد، حاضران به صورت دسته جمعی به اجتماع عزاداران فاطمی ملحق شده و ضمن تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، به سمت حرم مطهر رضوی جهت عرض تسلیت مشرف شدند.

انتهای پیام/‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حقگو US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر آنطور که شما می گویید و باور دارید امام را خدا تعیین می کند پس این مقام غصب شدنی نیست. وظیفه پیامبر(ص) تبیین دین و آیین مبین اسلام بود و قصد تشکیل حکومت را نداشتند همانطور که هیچیک از انبیاء الهی حکومتی تشکیل ندادند و فقط رهبری امت خود را به عهده گرفتند تا به سعادت ابدی رهنمون شوند. تنها پیامبری که حکومت و سلطنت تشکیل داد حضرت سلیمان نبی بود که جزو پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت نبود.خداوند در قرآن می فرماید"وَ ما مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‌ أَعْقابِكُمْ؟" و محمد (ص) رسولی است مانند انبیاء پیشین. پس اگر درگذشت و یا کشته( شهید) شد آیا شما به دین آباء و اجدادتان( بت پرستی) برمی گردید؟ چرا در اینجا اشاره ای به تعیین جانشین نشده است؟ اگر حکومتی بخواهد بر پایه دین تشکیل شود خواه ناخواه بین دین حکومت( سیاست و کشورداری) تعارضاتی بوجود می آید و حاکم باید یکی از این دو را انتخاب کند یا استمرار حاکمیت و یا پیروی از دین. مثلاً در اسلام وام با سود و بهره همان رباست حالا از طرف بانک باشد و یا اشخاص تفاوتی ندارد اما بانکهای ما علناً وام با بهره ۱۸ درصد می دهند بماند که به ۵۰ درصد هم می رسد. و کاسب کار باید حداکثر ۱۰ درصد به روی قیمت اجناس بکشد اما عملاً تا ۲۰۰ درصد و بیشتر هم در بازار رایج است.