چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع شهدای گمنام با حضور امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه قزوین گفت: مهم‌ترین دستاورد شهیدان از ابتدای صدر اسلام تاکنون این بوده که این افراد پس از شهادت نیز درس‌های بزرگی به بندگان داده‌اند و به نوعی همه را تربیت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم تشییع شهدای گمنام استان قزوین گفت: شهید سلیمانی آمد که سوریه و یمن را آزاد کند و این مردم را که تحت قتل عام قرار گرفته بود، رهایی بخشد؛ با حضور این شهید والا مقام در میدان، کشور یمن و برخی کشورهای مظلوم مسلمان به یک قدرت در منطقه تبدیل شدند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی غزه را آزاد کرد، به لبنان قدرت بخشید و زمینه ساز آزادی فلسطین را مهیا ساخت؛ این‌ها اقدامات و گام‌های بزرگی است که به دلیل خون شهید سلیمانی در خاورمیانه ایجاد شده است و همه ما باید از راه آن شهید پاسداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: خداوند با دست ائمه (ع) و شهیدان کارهای بزرگی برای بشر انجام می‌دهد، چرا که مهم‌ترین دستاورد شهیدان از ابتدای صدر اسلام تاکنون این بوده که این افراد پس از شهادت نیز درس‌های بزرگی به بندگان داده‌اند و به نوعی همه را تربیت کرده‌اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هرچقدر بیندیشیم به اینکه شهیدان چه کسانی بودند، هیچ چیز به اندازه قرآن به خوبی آن‌ها را معرفی نمی‌کند؛ مقام معظم رهبری در وصف سردار شهید سلیمانی گفتند، ایشان حقیقتاً اهل صداقت، پیرو انبیا و اهل بیت (ع) بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه جهاد دری از درهای بهشت است، اظهار کرد: خداوند این در را به روی همه باز نمی‌کند و افراد خاص می‌توانند از این درها وارد شوند مانند شهیدان که با افتخار، نام خودشان را جاودانه کردند، ما نیز باید همواره به خاطر داشته باشیم که شهیدان زنده هستند و هرگز تصور نکنید که این‌ها مرده‌اند، بلکه این افراد بیشتر از ما برای تربیت نسل بشر، فعال و اثرگذار خواهند بود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شهیدان با خداوند معامله کردند و هرچه داشتند در راه خدا دادند؛ اگرچه ما امروز روی آن‌ها نام گمنام می‌گذاریم، اما این افراد در عالم ملکوت به خوبی شناخته شده‌اند و این ما هستیم که هنوز به خودباوری و نور ایمان و خلوص نرسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و یادآور شد: یقین داریم که حضرت فاطمه زهرا (س) برای شهیدان مادری می‌کند و امید است که توفیق ادامه راه آن شهیدان نصیب ما شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha