جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سواد رسانه ای

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر رسانه تصریح کرد: در حال حاضر توسعه آموزش های سواد رسانه ای از جمله الزامات مقابله با تبعات و آثار نامطلوب فضای مجازی است.

سید محمدحسن خوشرو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با ابراز خرسندی از اینکه در سال‌های اخیر گام‌های خوب و قابل قبولی در راستای آموزش‌های سواد رسانه‌ای در کشور برداشته شده است، اظهار داشت: اهمیت و ضرورت این مسأله می‌رساند که در این راستا بیش از پیش شاهد فعالیت‌های مؤثر و گسترده باشیم به خصوص از جانب نخبگان و فعالان حوزه و دانشگاه که در این زمینه علاوه بر مهارت از دانش لازم نیز بهره مند هستند.

وی افزود: از سویی ما برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بر اساس راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیاز به توسعه سواد رسانه‌ای داریم و اینکه در این جهت، شاهد یک برنامه‌ریزی اصولی و مستمر باشیم.

مدرس سواد رسانه همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث مطروحه در سواد رسانه‌ای، لزوم اتخاذ رژیم مصرف رسانه‌ای صحیح است و این در حالی است که متأسفانه در حال حاضر بخش قابل توجهی از اعضای جامعه ما از جمله نسل جدید در میزان استفاده از رسانه و فضای مجازی، به این مهم کم توجه یا بی توجه هستند.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشت که موفقیت در زمینه توسعه و تعمیق سواد رسانه‌ای، نیازمند همراهی و همکاری ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی و نیز همت مضاعف نسل جوان مؤمن و انقلابی در این خصوص است و اینکه در این باره به معنای واقعی کلمه احساس تعهد و مسئولیت داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به مقوله رژیم صحیح مصرف رسانه‌ای افزود: آنچه مسلم است اینکه ما در دنیایی به سر می‌بریم که روز به روز بر دامنه‌ی استفاده از رسانه و فضای مجازی اضافه می‌شود، ضمن آنکه به خاطر تأثیر بسیار بالای رسانه‌های نوین بر افکار عمومی نمی‌توانیم از این مباحث غفلت کنیم و لذا اهتمام نسبت به آموزش سواد رسانه‌ای در راستای افزایش سطح توانمندی اعضای جامعه در مواجهه با رسانه و پیام‌های آن، بسیار مهم و ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha