یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تندیس حاج قاسم

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که صبح روز گذشته، ۱۵ دی‌ماه، با حضور مردم و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در میدان حضرت قمربنی‌هاشم (ع) شهرکرد رونمایی شده بود، شب گذشته افراد معلوم الحال منافق در تاریکی شب و با بزدلی تمام آن را آتش زدند.

مردم ولایت مدار و انقلابی شهرکرد امروز همزمان با سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه (س) و تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام، خود را به میدان قمر بنی هاشم (ع) رسانده و اهانت به تندیس سردار دل‌ها را محکوم کردند و خواستار شناسایی و مجازات عوامل این جنایت بزدلانه و گستاخانه شدند.

شهرکردی‌ها با نوای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زهرا (س)»، «لبیک یا سردار» با شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید عهد و پیمان کردند که تا آخر راه آنان را ادامه داده و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

واکنش شدید امام جمعه شهرکرد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این جنایت در تاریکی شب مثل همان جنایت در فرودگاه بغداد که در خلوت شب و در اوج ناجوانمردی اتفاق افتاد می‌باشد و جایگاه حاج قاسم را در دل‌ها پایدارتر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است:

بِسمِ اللَّه الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قبل از نیمه شب بود که با زنگ تلفن خبری دریافت شد که به سرعت ذهن را متوجه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ می‌کرد که از پشت تلفن‌ها خبری را همراه با بغض به یکدیگر منتقل می‌کردند، چشم‌ها پر از اشک بود امّا دل‌ها پر از کینه، کینه از آمریکای جنایت‌پیشه که برای بشریت ارمغانی جز غارت و حقارت ملّت ها نداشته.

آن روز سردار سلیمانی را به شهید سلیمانی تبدیل کرد و دل آزادگان عالم را پر از نفرت کرد تا خطری به مراتب قدرتمندتر را مقابل خود شاهد باشد و امروز تندیس آن حبیب دل‌ها را در تاریکی شب بزدلانه غرق آتش می‌کند تا پیوند دل‌های شیفته حاج قاسم را استحکام بیشتر بخشد؛ اینان در اوج حماقت قرار دارند نمی‌دانند که مرد و زن شهرکرد و جوانان غیور استان چهارمحال و بختیاری در صبح این شب و در سالروز به آتش کشیده شدن خانه زهرای اطهر آن‌چنان حضوری گرداگرد تندیس خواهند داشت که یادآور تشییع دو سال قبل باشد. حاج قاسم از ملّت است همان‌گونه که از امّت است.

این جنایت در تاریکی شب مثل همان جنایت در فرودگاه بغداد که در خلوت شب و در اوج ناجوانمردی اتفاق افتاد می‌باشد و جایگاه حاج قاسم را در دل‌ها پایدارتر خواهد کرد. روز پنج‌شنبه ۱۶ دی که تشییع چهار گل پرپر از شهدای گمنام در شهرکرد صورت می‌گیرد تبدیل به روز نفرت و انزجار صدچندان از آمریکا و آمریکاتباران خواهد شد و در تاریخ این شهر و این غیور مردان ثبت می‌شود. بعون الله تبارک و تعالی

معاون استاندار: شناسایی عاملان هتک حرمت در دستور کار قرار دارد

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هم روز پنجشنبه ۱۶ دی در جمع خبرنگاران در واکنش به اهانت صورت گرفته به تندیس حاج قاسم سلیمانی و محکومیت این اقدام، اظهار کرد: این اقدام مذبوحانه و ذلیلانه با توجه به مطالبه مردم ولایمتدار، با بصیرت و انقلابی در چهارمحال و بختیاری در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا محکوم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، گفت: مردم شهرکرد با دیگر در صحنه حاضر شدند و با شهدا و اسطوره مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی تجدید بیعت کردند و خواهان شناسایی عوامل اهانت‌کننده به تندیس سردار دل‌ها و برخورد قضائی با با آن‌ها هستند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضائی با هوشیاری کامل در حال رصد و شناسایی و قطعاً برخورد قاطع با عامل یا عاملین این اقدام مذحوبانه هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    3 1
    رسوب مدیریتی در بخش های فرهنگی - دینی کشور و استان چهارمحال عامل اصلی چنین حوادثی است باید در مدیریت فرهنگی - دینی استان از بالاترین تا پایین ترین سطح تجدید نظر و افراد شایسته منصوب شوند
  • قربانعلی زاهدی مقدم IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    با سلام وررود و صلوات بر روح بلند سردار دلها ضمن محکومیت این جنایت مزدورانه منافقین کوردل خواهان اشد مجازات را برای عاملین این جنایات را از مسئولین قضائی استان غیور چهارمحال و بختیاری خواهانم.