یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم اندیشی و بصیرت افزایی طلاب و مبلغان شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: مهمترین عنصر قدرت جمهوری اسلامی ایران در کنار انسجام ملی، قدرت علمی و قدرت دفاعی، قدرت نفوذ معنوی ایران در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی و بصیرت افزایی طلاب و مبلغان شهرستان کهگیلویه در امامزاده سید محمود (ع) چاروسا برگزار شد.

در این نشست که جمع زیادی از روحانیون و مبلغان حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه حضور داشتند در خصوص برنامه‌های مختلف فرهنگی و بصیرت افزایی طلاب و روحانیت بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست ائمه جمعه شهرستان کهگیلویه از جمله امام جمعه دهدشت، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق، حجت الاسلام حکمتی نیک مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان، حجت الاسلام جعفری مهر مدیر خدمات حوزه علمیه استان و حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

در ابتدای این نشست ائمه جمعه شهرها مختلف کهگیلویه به بیان سخنرانی پرداختند و پس از آن مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل خدمات حوزه علمیه صحبت کردند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حکمتی نیک، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی در بیرون از مرزهای جغرافیایی کشور عنوان کرد: باید گفتمان انقلاب اسلامی ایران را توسعه دهیم، همان کاری را که حاج قاسم سلیمانی در منطقه انجام داد و در طول سالیان گذشته توانست انقلاب اسلامی را خارج از مرزهای کشور گسترش و توسعه دهد.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهید سردار بزرگ اسلام در منطقه چهره انقلاب اسلامی شکل گرفته است. گفت: مهمترین عنصر قدرت جمهوری اسلامی ایران در کنار انسجام ملی، قدرت علمی و قدرت دفاعی قدرت نفوذ معنوی ایران در منطقه است.

حکمتی نیک، این نفوذ معنوی در منطقه را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: نفوذ معنوی یعنی تشکیل جبهه مقاومت که به شدت برای دشمنان ما نگران کننده است. و به همین دلیل خار در گلو مانده آنها هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما به دنبال نفوذ و در پی کشتار جمعی نبوده بلکه هدف ما، نفوذ و گسترش گفتمان انقلاب در منطقه و توسعه آن به جهان است.

حکمتی نیک با بیان اینکه طلاب و نیروی‌های انقلابی و نخبگان وظیفه سنگین در برابر مشکلات دارند، افزود: همه ما باید یک اعتقاد راسخ داشته باشیم که گفتمانمان را با گفتمان رهبری هماهنگ کنیم و در تمام عرصه‌ها مأمور هستیم مجدانه به بیان حقایق بپردازیم و مطالبه گری را برای مردم انجام دهیم اما در کنار آن باید وظیفه مبلغ و روحانی بودن خود را فراموش نکنیم.

شرط خدمت به جامعه داشت تخصص و کارآمدی است

در ادامه، حجت اسلام علی وحدانی فر، امام جمعه شهر دهدشت در این نشست با بیان اینکه امروز میدان جنگ، میدان فرهنگی است افزود: باید مسلح وارد میدان شد و با تبلیغ کار ساز وارد میدان جهاد شد و اگر بخواهیم در صف مجاهدین قرار بگیریم این فضا آمده حضور شما مبلغان است.

امام جمعه شهر دهدشت به تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره جنگ فرهنگی که فرموده است میدان فرهنگی، میدان قتال است و امروز دارند جوانان ما در بسترگاه فضای فرهنگی ذبح و از بین می‌برند و به قتل می‌رسانند اشاره کرد و گفت: امروز نیاز به جهاد تبلیغی و حرکت علمی در صحنه داریم چرا که همه دارند راه انبیا در پیش می‌گیرند و سعی می‌کنند که ما گمراه شویم.

وی با بیان اینکه یک قسمت از جنگ فرهنگی هدایت علمی روحانیت و قسمت دیگر مردم است، اظهار داشت: بعضی از مردم به ظواهر دین اهمیت می‌دهند اما از بطن دین بی خبرند اما بعضی وقت‌ها می‌بینیم فرد دارای مدرک عالیه، یک مساله شرعی اولیه را هم نمی‌داند لذا می‌طلبد که برای جهاد علمی و فرهنگی کار کنیم حتی اگر این فضا مهیا نباشد.

امام جمعه دهدشت در ادامه بیان کرد: ۷۰ الی ۸۰ سال پیش در همین کشور فضای تبلیغ به سختی مهیا بود؛ سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی بودند؟ روحانیت وظیفه ذاتی خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام بود را شهر به شهر و ده به ده تبلیغ می‌کردند و انقلاب اسلامی همین طور پیروز شد.

وحدانی فر اهمیت بخشیدن به اعتقادات مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم مؤمن هستند و اعتقاد آنها قابل زوال است اما باید تبیین استدلال از طریق صحیح و که به روش قرآن باشد انجام داد چرا که مردم یک روحانی که با استدلال درست صحبت می‌کند آن را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه روحانی باید طبیب دوّار باشد عنوان کرد: بسیار حسرت می‌خورم وقتی از یک روحانی سوال می‌کنم در فلان جا که مبلغ هستند چه مقدار مطالعه دارید می‌گوید فرصت مطالعه ندارم، این نگران کننده و جای حسرت دارد، طلبه‌ای که در روز ۲ ساعت مطالعه نکند در جامعه عقب می‌ماند.

وحدانی فر اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید با همه مشغله کاری که دارم یک روز بدون مطالعه نمی‌گذرانم؛ کدام یک از ماها به اندازه رهبر معظم انقلاب مشغله کاری داریم؟.

امام جمعه دهدشت در پایان با بیان اینکه روحانی بدون برنامه نمی‌تواند در جامعه موفق باشد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی مناسب یکی از شاخص‌های مهمی است که باید یک روحانی داشته باشد روحانی باید بیدار و هوشیار و به مسائل پیرامونی و روز جامعه اطلاع داشته باشید چرا که مقام معظم رهبری می‌فرماید بدون برنامه‌ریزی و بدون تخصص در حوزه نمانید، هر روحانی که در یک موضوع تخصص نداشته باشد و در آن مورد موفق باشد نمی‌تواند به جامعه خدمت کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha