پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری

حوزه/ این باور که حضرت مهدی(عج) به عنوان آخرین فرزند معصوم حضرت زهرا(س) در بین ما بسر می‌برند و وظیفه ما حمایت همه‌جانبه از ایشان است، جز با الگوبرداری از بانوی دو عالم امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری در ویژه برنامه شمیم بهشت که در قالب سوگواره یاس نبوی و به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) از جوار آستان مقدس امامزاده سید معصوم (ع) روی آنتن سیمای مرکز قم (شبکه نور) رفت اظهار کرد: وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره (س) در جهان آفرینش و در بین پیامبران الهی و حضرات معصومین (ع)، شخصیتی است که کسی به مقام ایشان نمی‌رسد.

وی افزود: در روایت است که روز محشر، همه انبیای الهی به محضر پیامبر اکرم (ص) می‌رسند و ایشان با همه آنها به محضر حضرت زهرا (س) خواهند رسید.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همه خلایق در روز محشر و در برابر عظمت حضرت فاطمه (س) به پا می‌خیزند گفت: محور مغناطیس عالم، حضرت صدیقه طاهره (س) هستند و به فرموده حضرت امام صادق (ع)، محور محبت جهان آفرینش به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در تفسیر فرات ذیل آیه نخست سوره مبارکه «قدر» روایتی از امام صادق (ع) نقل کرده مبنی بر اینکه هر کسی مقام و عظمت و ابعاد شخصیت الهی حضرت زهرا (س) را درک کند، شب قدر را هم درک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری با بیان اینکه همانطور که شب قدر در بین سه شب پنهان است، شخصیت حضرت زهرا (س) هم در پس پرده است و هر کسی را یارای درک واقعی آن نیست خاطرنشان کرد: نکته بعدی در اینکه چرا حضرت به شب قدر تعبیر شده‌اند این است که همچنان که غیر از حجت الهی و امام، کسی نمی‌تواند حقیقت شب قدر را درک کند، همین ویژگی هم در مورد حضرت فاطمه (س) صدق می‌کند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مشهور است که از روز رحلت پیامبر اکرم (ص) تا زمان شهادت حضرت زهرا (س)، جبرئیل بر حضرت زهرا (س) وارد می‌شدند و صحیفه حضرت که اکنون نزد امام عصر (عج) است، شامل هر آن چیزی است که بشر به آن نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دفاع حضرت زهرا (س) از مقام ولایت عنوان کرد: روایت است که امام همچون کعبه است، باید به بلوغ اجتماعی بالایی برسیم که امام معصوم را درک کنیم و شرایط را برای خودمان چنان فراهم کنیم که هرگاه امام حضور پیدا کردند، بتوانیم خدمتگزار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) عمود اول امامت و ولایت بودند گفت: می‌بینیم که حضرت فاطمه (س) چه تلاشی کردند تا این مسئله در مسیر اصلی خود قرار بگیرد و بشریت از آن بهره‌مند شود، لذا خطبه‌هایی قرا در دفاع از ولایت داشتند و زمانی که آمدند تا حضرت علی (ع) را برای بیعت ببرند، جانانه در مقابل آنها ایستاد.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: حفظ امام معصوم از اوجب واجبات است و اگر این کار صورت نگیرد، نظم امور از دست می‌رود و تاریخ به انحراف کشیده می‌شود؛ نخستین مدافع ولایت حضرت زهرا (س) بودند و در همین مکتب بود که امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) تربیت یافتند و آن شاهکارهای تاریخ را رقم زدند.

وی ولایتمداری را امری دو طرفه دانست و تصریح کرد: هر آن کسی که در طول تاریخ، ولایت را با جان و آبروی خویش حمایت کرد، ولی خدا نیز او را چون جان خویش دوست می‌داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری عنوان کرد: هرگاه به این دیدگاه رسیدیم که اکنون پسر حضرت فاطمه (س) به عنوان آخرین امام معصوم زنده هستند و در بین ما بسر می‌برند و چه کنیم که ایشان را یاری کنیم، باید خود را آماده این بلوغ فردی و اجتماعی کرده و زمینه‌ساز ظهور باشیم به عبارتی الگوی ما باید حضرت زهرا (س) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha