دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه

حوزه/ دبیر شورای حمایت از موسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی حوزوی در یادواره شهدای روحانی کهگیلویه وبویراحمد، گفت: بحث اطاعت از ولایت در شهید سلیمانی بارز بود و در همه عرصه‌ها مطیع محض امر ولایت بودند؛ متأسفانه در طول دوران انقلاب کم نداشته‌ایم افرادی که شعار اطاعت سر می‌دادند، اما در واقع اینگونه نبود و به نظر خودشان عمل می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گچساران، حجت الاسلام عبدالله اسدی، دبیر شورای حمایت از مؤسسات و مراکز فرهنگی پژوهشی حوزوی در یادواره شهدای روحانی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اظهار کرد: سردار سلیمانی جریان داعش را به گونه‌ای برچید که همه دنیا را به تحسین واداشت و امروز هم به عنوان شهید ترور برای ما به یادگار مانده است.

وی افزود: در این جهان هستی گرامی‌ترین افراد نزد خداوند شهدا هستند؛ طبق‌آمار رسمی روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده و باز هم بیشترین درصد شهید روحانی نسبت به جمعیت متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است، بنابراین همه مسئولین این استان سهمی در این انقلاب داشته و قدمی برای انقلاب برداشته‌اند.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: از ویژگی‌های بارز شهدا اخلاص بود که در میدان عمل هم خودش را به خوبی نشان داد. بارزترین مصداق آن در شهید سلیمانی جمع بود.

دبیر شورای حمایت از مراکز فرهنگی پژوهشی حوزوی اظهار کرد: حاج قاسم به آنچه می‌گفت عمل و باور داشت و بر اساس اعتقاد و باور بود که برایشان موفقیت‌ها به ارمغان می‌آورد، البته حاج قاسم تربیت یافته مکتب معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بودند

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: بحث اطاعت از ولایت در شهید سلیمانی بارز بود و در همه عرصه‌ها مطیع محض امر ولایت بودند؛ متأسفانه در طول دوران انقلاب کم نداشته‌ایم افرادی که شعار اطاعت سر می‌دادند، اما در واقع اینگونه نبود و به نظر خودشان عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: بزرگترین دلیلی که شهدا و حاج قاسم به موقع به ندای ولایت امر پاسخ دادند همانا بصیرت بود و لاغیر؛ در جریان فتنه‌ها برخی‌ها سکوت می‌کردند و گوشه نشین می‌شدند و ولایت را در صحنه رها می‌کردند.

حجت الاسلام اسدی افزود: بصیرت سه گام دارد اول اینکه در شرایطی که غبار فتنه و انحراف در جامعه ایجاد شود، اشخاص بصیر می‌توانند راه درست و خطا را ببیند و این هم در سایه تقوای الهی است. گام دوم اینکه بعد از تشخیص و شناخت، انسان به موقع جبهه حق را همراهی کنند و گام سوم هم این همراهی تا حصول نتیجه باشد حتی تا مرز شهادت. بنابراین شهدا تا پای جان ایستادند و دین خدا را یاری کردند.

وی بیان کرد: انسان‌های بصیر وظیفه دارند که گفتار و رفتارشان صحیح و درست باشد، و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را برای نسل‌های نوجوان و جوانان ترویج و تبیین کنند.

دبیر شورای حمایت از مراکز فرهنگی پژوهشی حوزوی در پایان گفت: کهگیلویه و بویراحمد سابقه درخشانی دارد و علمای بزرگواری همچون مرحوم آیت الله ملک حسینی و امیراحمد تقوی خدمات شایانی به مردمان این استان ارائه دادند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha