دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صانعی

حوزه / حجت الاسلام صانعی گفت: راه رسیدن به امام زمان (عج) اصلاح نفس و خودسازی است؛ این اصلاح از طریق تربیت دینی به دست می‌آید، اصلاح نفس یعنی پرداختن به برنامه‌هایی که تهذیب ما را تقویت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد صانعی، صبح امروز در جلسه‌های هفتگی مهدوی مدرسه علمیه شهید بهشتی اصفهان، به اهمیت خودسازی و پرداختن به خود در عصر آخرالزمان پرداخت و گفت: در طول تاریخ بشریت هیچگاه زمین خالی از حجت و خلیفه خدا نبوده است.

وی افزود: همواره اولیای خدا، دشمنان اولیای خدا، دوستان اولیای خدا و عوام مردم چهار گروه کلی بشر در طول تاریخ بوده‌اند.

حجت الاسلام صانعی خاطرنشان کرد: ما باید در دسته دوستان و خواص اولیای خدا قرار گیریم؛ در روایات داریم که در دوران آخرالزمان به خاطر ندیدن امام معصوم خواص دشمنان حق جری‌تر و خواص دوستان حق دچار سستی و شک می‌گردند.

وی، تشخیص حق در دوران آخرالزمان را دشوار دانست و گفت: برنامه‌ها و افکار و تبلیغات جبهه باطل در این دوران غلبه پیدا می‌کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: در آیه ۶ سوره تحریم داریم که آخرالزمان دوره آتش است که در این دوران زندگی دنیایی سراسر آتش می‌شود؛ امیرالمؤمنین می‌فرماید هرکسی که خودش را به غیر خدا مشغول کند، دچار سرگردانی و ظلمات می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه باید در آخرالزمان به طور جدی به ساخت و تربیت خود بپردازیم افزود: ما طلبه‌ها وظیفه داریم در این زمان از خودمان غافل نشویم و بر معنویت خود بپردازیم.

حجت الاسلام صانعی بیان داشت: راه رسیدن به امام زمان (عج) اصلاح نفس و خودسازی است؛ این اصلاح از طریق تربیت دینی به دست می‌آید.

وی گفت: در عصر حاضر باید خودمان را دریابیم تا از مغلوب شدن در مقابل دشمنان حق جلوگیری کنیم.

این استاد حوزه اظهار کرد: اصلاح نفس یعنی پرداختن به برنامه‌هایی که تهذیب ما را تقویت نمایند؛ حتی این احتمال هست که برنامه‌های نورانی همچون درس خواندن، پرداختن به برنامه‌های فرهنگی و غیره ما را از تهذیب نفس و تربیت خود باز دارند و حجابی برای ما در مسیر اصلاح نفس ایجاد کنند؛ بنابراین باید به مقداری به این برنامه‌ها بپردازیم که ما را از پرداختن به معنویت خود باز ندارند.

اصلاح نفس و خودسازی راه رسیدن به امام عصر (عج)

اصلاح نفس و خودسازی راه رسیدن به امام عصر (عج)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha