جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رهبری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: از جمله مصادیق بارز غیرت دینی، تلاش بی وقفه در راستای نشر معارف ناب اسلامی است.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، حوزه با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار تصویری مردم ولایتمدار قم با ایشان ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکته بسیار مهمی اشاره فرمودند و آن هم اینکه غیرت دینی، عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف بوده است و همین مسئله خود باعث تبدیل بسیاری از تهدیدها به فرصت برای ایران اسلامی در طول چندین دهه از عمر انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)، یکی از والاترین صفات و خصایص انسانی، داشتن همین غیرت دینی است، کما اینکه امام صادق (ع) در آن حدیث معروف می‌فرمایند امام صادق (ع) در روایتی فرمودند: "اِنَّ اللَّه غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ" یعنی خدای متعال غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: در برخی احادیث معتبر داریم که خداوند انسان بی‌غیرت را ولو اینکه زاهد و عابد هم باشد، مبغوض می‌دارد و اینها همه نشان از اهمیت داشتن غیرت به خصوص غیرت دینی در زندگی فردی و اجتماعی و نیز مباحث خانوادگی است.

وی خاطر نشان کرد: ما اگر به سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و دیگر حضرات معصومین (ع) نیز نگاهی بیندازیم، به خوبی متوجه می‌شویم که اهل بیت (ع) تا چه در مسائل دینی و دفاع از حق و حقیقت و به ویژه آموزه‌های اسلامی، غیرتمند بوده اند و دیگران را به داشتن غیرت در این امور توصیه می‌فرمودند.

اسلامی همچنین بیان داشت: منظور از غیرت دینی آن است که انسان مسلمان نسبت به کیان اسلام و آنچه به آن مربوط است، حساس و دغدغه مند باشد و با همه توان خود در حراست از آنها بکوشد.

وی افزود: بر این اساس یکی از مصادیق بارز غیرت دینی در هر زمانی به خصوص روزگار ما، تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر در مسیر نشر معارف ناب اسلامی است و اینکه نسبت به پاسخ به شبهات، افراد حساسیت لازم را داشته باشند که طبعاً لازمه توفیق در این عرصه، خلوص نیت و همچنین داشتن علم و بصیرت است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) در خاتمه گفت: غیرت دینی در واقع به معنای برخورداری از روحیه دفاع از دین و آمادگی برای فدا کردن همه هستی خود در این مسیر است، آن چنان که حضرات معصومین (ع) و بزرگان ما و در رأس همه آنها امام حسین (ع) این گونه بودند.‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha