چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: متأسفانه در عرصه سیاست برخی‌ به داشتن مال و پست و مقام حرص دارند، در حالی‌که اصل این است آلوده خواسته‌های دنیوی نشویم و همّ و غم‌مان دنیا نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در درس اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب؛ به بازگویی فرموده‌ای از حضرت امیرالمومنین (ع) در رابطه با پنج خصلتی که انسان را از صلاحیت دور می‌کند، پرداخت.

وی گفت: امام علی (ع) فرموده لولا خَمسُ خِصالٍ لَصارَ النّاسُ کُلُّهُم صالِحینَ: أوَّلُهَا القَناعَةُ بِالجَهلِ، وَالحِرصُ عَلَی الدُّنیا، وَالشُّحُّ بِالفَضلِ، وَالرِّیاءُ فِی العَمَلِ، وَالإِعجابُ بِالرَّأیِ اگر پنج خصلت «قانع بودن به نادانی، حریص‌شدن و آزمندی به دنیا؛ بخل‌ورزی به زیادی، ریاکاری در عمل و خود محور و خود رأی بودن» نبود همه مردم جزوِ صالحان می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اگر انسان‌ها این پنج خصلت را از خود دور کنند، انسان‌های باصلاحیتی می‌شوند، افزود: قانع بودن به نادانی به این معنی است که وقتی انسان از مطلب یا موضوعی اطلاعی ندارد، سطح آگاهی خود را با مطالعه عمیق بالا ببرد و واقعیت‌ها را بپذیرید.

وی در رابطه با حریص‌شدن و آزمندی به دنیا عنوان کرد: متأسفانه در عرصه سیاست برخی‌ها به داشتن مال و پست و مقام حرص دارند در حالی‌که اصل طلبگی این است که با دنیا فاصله و آلوده خواسته‌های دنیوی نشویم و همّ و غم‌مان دنیا نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر ضرورت دوری از بخل‌ورزی به زیادی اظهار کرد: فرد بخیل حتی از زیادی مال خویش به دیگری نمی‌دهد در حالی‌که انسان مؤمن باید به فقرا و نیازمندان کمک و در کارهای خیرخواهانه، کمک به بیماران و امورات فرهنگی مشارکت کند؛ هم‌اکنون صدها بانک در کشور داشته اما تسهیلات قرض‌الحسنه نداریم و بسیاری از افراد پول‌هایشان را در حساب‌هایشان نگه داشته‌اند این در حالی‌ست که انسان می‌تواند پول‌های اضافی خود را به نیازمندان قرض بدهد و خساست را از خود دور کنند.

وی بر حذف ریاکاری در عمل تأکید کرد و بیان داشت: متأسفانه گاهی اوقات برخی‌ها تنها دنبال مطرح کردن خود هستند، در حالی‌که همواره تکرار کارهای خیر و اقدامات انجام شده جایز نیست، مگر در مواردی که از انسان توضیح یا رزومه‌ای بخواهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به نشانه‌های خود محور و خود رأی بودن اشاره کرد و یادآور شد: این افراد هرچقدر برایشان استدلال بیاورید، قبول نمی‌کنند و در کارهایشان با هیچ‌کس مشورت نمی‌کنند و تنها حرف خود را قبول دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه هیچ‌وقت به مسائل اختلافی پرداخته نشود، ابراز داشت: امیدوارم خداوند متعال ما را از این خصلت‌های پنج‌گانه نجات داده و عاقبتمان را ختم به خیر کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha