پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن عبدی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین گفت: «غیرت دینی» شهید سلیمانی که نشأت گرفته از مکتب اهل بیت(ع) و سیره امامین انقلاب بود، نه منطقه، بلکه دنیا را از چنگال داعش نجات داد.

حجت الاسلام حسن عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با توجه به بیانات حکیمانه رهبری فرزانه در خصوص «غیرت دینی» اظهار داشت: برداشت صحیح از آموزه‌های اسلام در سایه‌سار کلام اهل بیت (ع)، انسان را با عقلانیت به سوی «غیرت دینی» هدایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: اسلام ناب محمدی (ص) که اهل معرفت امروز در دنیا تشنه آن هستند، بر اساس درک دقیق از آیات و روایات منطبق با نیاز بشر بوده که پایه‌های مکاتب مادی را به لرزه در آورده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین بیان کرد: غیرت دینی بی عقلانیت، در طول تاریخ بشریت و از صدر اسلام مشکل آفرین بوده و مصداق بارز آن، فرود آوردن شمشیر جهالت و تحجر بر فرق وصی پیامبر (ص) در حین عبادت صورت گرفت

حجت الاسلام عبدی اظهار کرد: کسانی که متفکران انقلابی همچون علامه مطهری (ره)، شهدای محراب و سایر یاران حضرت امام (ره) را ترور کردند، در واقع بویی از انسانیت و «غیرت دینی» همراه با عقلانیت نبرده بودند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هرسین خاطر نشان کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از ثناگویان طاغوت حتی در لباس دین، به علت نداشتن «غیرت دینی» و عقل معاد، فقط به دنبال معاش و موقعیت دنیایی خود بودند.

وی در پایان گفت: برداشت غلط فرقه‌ها و گروهک‌های به ظاهر اسلامی همچون فرقان، شیعه لندنی، داعش و… که مخالف حضور دین در صحنه اجتماع هستند، ابزاری در دست دشمنان، جهت خدشه واردن کردن به داشتن «غیرت دینی» در جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha