جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرحومه بانو مجتهده نجفی

حوزه/مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: پژوهش‌های زیست محیطی مرحومه بانو نجفی با موضوع «کاشت درختان مثمر» با تکیه بر آیات الهی و استناد به سیره معصومین علیهم السلام از مباحث عمیق علمی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در نشست تبیین شخصیت علمی و دینی بانو سیده نرجس خاتون نجفی که در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها اردبیل برگزار شد، بانوان طلبه را به الگو پذیری از سبک و منش بانو نجفی فراخواند و از ویژگی‌های بارز آن مرحومه را علم و ایمان توأم و عدم راحت طلبی معرفی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل ادامه داد: تألیفات و پژوهش‌های قرآنی مبرهن، محکم و مبسوط این بانوی فاضله برای اعتلای سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام بود.

وی در تبیین رسالت طلبگی بانوی صالحه و انقلابی در شرایط فعلی جامعه تصریح کرد: مرحومه بانو نجفی علاوه بر تحقیقات دینی، آشنا به مسائل روز بود و پژوهش‌های زیست محیطی او با موضوع «کاشت درختان مثمر» با تکیه بر آیات الهی و استناد به سیره معصومین علیهم السلام از مباحث عمیق علمی به شمار می‌رود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ادامه داد: اسوه و الگو بودن حضرت زهرا سلام الله علیها در کلام حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواحنا له الفداء به این معنا است که عصاره تمامی صفات معصومین علیهم السلام در دخت نبی مکرم اسلام جمع شده است.

وی در تبیین و تشریح تأثیرگذاری حضور طلاب خواهر در مجامع عمومی، افزود: مبلغان دین در تحلیل وقایع، مقتضای حال مخاطب را در نظر بگیرند و برای عامه مردم با بیانی رسا و ساده به تبیین سبک زندگی بپردازند و برای خواص از استدلال‌های علمی استفاده کنند.

مرحومه سیده نرجس خاتون نجفی، پژوهشگر در زمینه مضرات زیست محیطی گونه‌های گیاهی در کشور به شمار می‌رفت و کتابی با نام «اقتصاد مقاوم‌تر، محیط سالم‌تر، با کاشت درختان مثمر» نیز تألیف کرده بود.

وی همسر امام جمعه بروجرد و نوه سید یونس اردبیلی رهبر قیام خونین گوهر شاد بود که هفته گذشته دار فانی را در بروجرد وداع گفت و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در زادگاهش در اردبیل به خاک سپرده شد.

فیلم زیر گوشه‌ای از دغدغه‌های مرحومه نجفی را نشان می‌دهد:

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha