دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماکو

حوزه/ حجت الاسلام اصغری گفت: طلاب باید مسلح به بصیرت دینی ، سیاسی و اجتماعی باشند تا بتوانند رسالت خود را به درستی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مجتبی اصغری، امروز در نشست علمی و پژوهشی که با موضوع «رسالت شناسی صنفی و زیّ طلبگی» در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) ماکو برگزار شد، اظهار داشت: طلاب با هدف کمک به امام زمان (عج) و دین الهی، با خداوند معامله کرده‌اند و علی رغم وجود برخی مشکلات در این راه با صبر و معرفت، استقامت دارند.

وی در ادامه بصیرت و آگاهی را از نیازها و ضرورات طلبگی عنوان کرد و گفت: طلاب باید مسلح به بصیرت دینی، سیاسی و اجتماعی باشند تا بتوانند رسالت خود را به درستی ایفا کنند.

کارشناس دینی تصریح کرد: تفاوت شهید مطهری با برخی دیگر از علما، به همین بصیرت و به روز بودن وی است و کارکرد اجتماعی شهید مطهری بسیار بیش از دیگران بوده و نقش مؤثری که وی در جامعه ایفا کرده با آنچه که از دیگران دیده می‌شود قابل مقایسه نیست.

وی با بیان این که انتظار مردم از روحانیت بیش از دیگران است، افزود: باید طلاب و روحانیون از کارهای خلاف مروت، سَبُک و زننده در میان عموم پرهیز نمایند و در مواردی مانند؛ حضور در مجالس، نوع لباس، آرایش و نوع حرف زدن دقت نمایند.

حجت الاسلام اصغری حلم و بردباری در برابر جاهلان را از دیگر لوازم طلبگی عنوان کرد و گفت: تواضع، وقار، فروتنی، تناسب ظاهر با باطن، آگاهی از مسائل روز، ذهن پویا، داشتن تهجد شب، حساسیت به شعائر الهی، انس با قرآن و اهل بیت و امیدوار بودن به رحمت پروردگار از دیگر لوازم طلبگی است.

وی با بیان اینکه طلاب امروز، مبلغین فردا خواهند بود، تاکید کرد: انبیای الهی مأمور به تعلیم و تربیت جامعه بودند و علمای دین وارثان آن‌ها هستند و کسی که وارد حوزه علمیه می‌شود باید همه وظایف طلبگی را بر دوش بگیرد.

کارشناس دینی در پایان گفت: روحانیت از بدو ورود به حوزه خود را نوکر امام زمان (عج) می‌داند و با یاد گرفتن دانش‌های لازم و کسب تجربه، در میدان خدمت حضور می‌یابد و به خدمات اجتماعی فرهنگی و دینی مشغول می‌شود و در کنار خدمت به مردم هم از کسب دانش دست نمی‌کشند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha