چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در کارگاره یکروزه جهاد تربیتی مدیران، معاونین تهذیب و آموزش مدارس علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: شورای تهذیب کانون هم افزایی در تربیت و تولید ایده‌های اخلاقی بوده و هیچ گاه در عرض برنامه‌های تربیتی دیگر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در کارگاره یک روزه جهاد تربیتی مدیران، معاونین تهذیب و آموزش مدارس علمیه استان کرمانشاه، گفت: ایجاد فضای تهذیبی در گرو داشتن روحیه تهذیبی کادر مدارس است.

وی در ادامه بر اهمیت تشکیل شورای تهذیب تاکید کرد و افزود: اولویت اول مدیران، معاونین تهذیب و آموزش مدارس علمیه، برگزاری نشست‌های دانش افزایی و هم افزایی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به اینکه برخی مدیران مدارس علمیه باید به دنبال ایجاد دغدغه طلبه پروری بوده، نه مدرسه گردانی، اظهار داشت: این موضوع با توصیه و بخشنامه محقق نمی‌شود و اهمیت شورای تهذیب مثل نان شب واجب است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: طلاب متعبدانه از ما حرف نمی‌پذیرند، باید با استدلال روشن برای آنها مسائل را روشن کنیم، در این صورت باید آموزش و تربیت نیرو را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری خطاب به شرکت کنندگان در دوره، تأکید کرد: شورای تهذیب کانون هم افزایی در تربیت و تولید ایده‌های اخلاقی بوده و هیچ گاه در عرض برنامه‌های تربیتی دیگر نیست.

وی در ادامه بر اهمیت اجرایی شدن مفاد «بیانیه گام دوم» در مدارس علمیه و نقش مردمی سازی تربیت در مدارس و چگونگی پای کار آوردن مجموعه ظرفیت حوزه‌های علمیه، خصوصاً خود طلاب تأکید کرد.

در پایان جلسه با روند پرسش و پاسخ توسط مدیران، معاونین تهذیب و آموزش مدارس علمیه استان خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha