شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامہ شبیر میثمی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین شبیر حسین میثمی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران حامی مردم مظلوم فلسطین است. امام راحل (ره) تاکید کرد که فلسطین نباید از اذهان مسلمانان محو شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شبیرحسن میثمی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان در همایشی که در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد، با استناد به آیه «و من یتوکل علی الله فهو حسبه» اظهار داشت: متأسفانه بر این آیه قرآن است عمل نمی‌شود. امام راحل (ره) به ما فرمود که اگر در صفوف خود وحدت داشته باشید و بر خدا توکل کنید، ابرقدرتهای جهان نمی‌توانند جلوی شما را بگیرند.

وی ضمن اشاره به تفاوت جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران حامی مردم مظلوم فلسطین است. امام راحل (ره) تاکید کرد که فلسطین نباید از اذهان مسلمانان محو شود و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای نیز گفتند که ما با تمام توان با اسرائیل می‌جنگیم. اما کشورهای دیگر مسلمانان فلسطین را به کلی فراموش کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: ملت ایران با روحیه اسلامی به راه خود ادامه می‌دهند. نظام جمهوری اسلامی حیثیت اسلام را بالا برده است اما مخالفان جمهوری اسلامی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا در ایران مساجد اهل سنت وجود دارد یا خیر؟ ما باید راهی پیدا کنیم تا به مردم جهان پیام بدهیم که ایران اسلامی چگونه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام هراسی دو دلیل دارد، یکی اینکه داعش را به نام مسلمانان درست کردند و داعش گلوی بی گناهان را بریدند و به زنان حمله کردند. به همین دلیل دنیا از اسلام می ترسد. دوم اینکه ما پیام‌های زیبای اسلام را به جهانیان به خوبی ارائه نکردیم. پیام زیبای اسلام این است که مردم را با ملایمت به سوی دین سوق دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha