جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانگشاه شیراز

حوزه/ در مراسمی، حجت الاسلام نیکخو به عنوان مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شیراز معرفی و از خدمات حجت الاسلام نیری قدردانی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید" إنَّکُم لَن تَسَعُوا النَّاسَ بِأَموالِکُم فَسِعُوهُم بِأَخلَاقِکُم، شما با دارایی خود نمی‌توانید دل همه مردم را به دست آورید، پس دلشان را با اخلاقتان به دست آورید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود مسلماً هیچ وقت نمی‌توانید با مال و ثروت همه مردم را خشنود کنید؛ متأسفانه همانطور که می‌بینیم در برخی قسمت‌های جامعه برخی عادت‌ها و فرهنگ‌های غلط از جمله همین بالا بودن توقعات و حرص نسبت به مادیات به وجود آمده و متأسفانه برخی رسانه‌ها نیز به آن دامن می‌زنند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ما می‌گوئیم برای حل این مشکل کار فرهنگی نیاز است و عده‌ای قبول ندارند؛ توقع را آنقدر می‌شود بالا برد که حتی اگر یک نفر همه ثروت کشور در اختیارش باشد باز هم کم است و چند برابر بیشتر از این می‌خواهد، همین امر گاهی در مدیران جامعه نیز دیده می‌شود که گاهی بیشتر از حیطه مدیریتی که در اختیار داریم می‌خواهیم در حالی که باید دید آیا ضرورتی وجود دارد؟ این مسیر را اگر شروع کنیم آخر آن درّه جهنم است.

وی خاطرنشان کرد: بنده به خاطر اینکه هم در دانشگاه هم در حوزه در خدمت دوستان هستم به خود به عنوان یک معلم حق می‌دهم که بگویم از دانشگاهیان عزیز توقع می‌رود که در اصلاح فرهنگ‌های غلط و نوع تفکرات و جهت گیری جامعه کمک کنند. این کار صرفاً وظیفه روحانیت نیست و همه در برابر آن مسئولیم، یعنی باید نگاه نخبگانی قوی چه در دانشگاه و چه در حوزه پشت سر هم بیاید و جهت گیری صحیح را برای جامعه تبیین کند.

وی عنوان کرد: این که امام خمینی (ره) فرمود حوزه و دانشگاه دو بال هستند و باید باهم کار بکنند یکی از کارها همین هدایت جامعه است. باید با همکاری هم این کار را انجام دهیم، در ادامه پیامبر می‌فرماید شما با اخلاق خود می‌توانید همه را زیر سایه لطف خود جا بدهید.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: ایامی که گذشت ایام شهادت بانوی ما حضرت زهرا (س) بود که حضرت به همه دعا می‌کرد. گوشه آن خانه کوچک مدینه حضرت برای همه نیازمندان عالم دعا می‌کند. این دعای حضرت زهرا (س) است و شامل همه می‌شود، می‌شود همه را زیر سایه لطف گرد آورد ولی پول این توانایی را ندارد و البته هرچه جلو برویم کم می‌آوریم اما حسن خُلق اثر دارد.

در این مراسم، حجت الاسلام نیک خو به عنوان مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شیراز معرفی و از خدمات حجت الاسلام نیری قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha