جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز شب

حوزه/ رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم به مسئله غیرت دینی اشاره کردند و این مسئله برای همه خصوصاً طلاب حائز اهمیت است و روحانیون و طلبه‌ها باید با غیرت دینی در مسیر بیان معارف الهی مجاهدت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو، شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که رسالت طلبگی در تفقه، تزکیه و ابلاغ دین است، اظهار داشت: تفقه در دین، تزکیه با تقوا و مجاهدت و تلاش هم با غیرت انقلابی و احساس مسئولیت امکان پذیر است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی انجام واجبات و ترک محرمات را اولین مرحله ارتقای معنویت عنوان کرد و ادامه داد: اقامه نماز اول وقت، انس با قرآن و دعاها، انجام نوافل، تهجد شبانه، ارتباط معنوی با اهل بیت و اشک چشم بر مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) و مراقبت از اعمال صالح مهم‌ترین نیاز زندگی طلبگی است و تأثیر بسیاری در تقویت روحیه معنوی دارد.

وی با بیان این که وجود اخلاص موجب آرامش در زندگی می‌شود، گفت: اخلاص موجب آرامش در زندگی و تأثیرگذاری اعمال در انسان می‌شود و شیطان نیز در قرآن قسم یاد کرده است که بجز بر بنده‌های مخلص بر بقیه تسلط خواهد یافت

محمدلو عنوان کرد: طلاب از لحاظ اخلاقی که از آن به جهاد اکبر یاد شده است، باید رشد کنند و برای افزایش معنویت خواندن شرح خاطرات و زندگی نامه علما و صلحاء به ویژه احوالات آیت الله بهجت (ره) و کتب اخلاقی نظیر گناهان کبیره، معراج السعادة، المراقبات و جهاد با نفس بسیار مؤثر است.

وی با بیان این که در مسیر رشد معنوی اولین قدم شناختن خود است، اضافه کرد: بر اساس روایات هرکس خودش را خوب بشناسد بهتر قدرت و عظمت خدا را درک می‌کند و طلاب در کنار دروس حوزوی باید کتب اخلاقی اعتقادی و بیانات رهبر انقلاب را نیز مطالعه کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم به مسئله غیرت دینی اشاره کردند و این مسئله برای همه خصوصاً طلاب حائز اهمیت است و روحانیون و طلبه‌ها باید با غیرت دینی در مسیر بیان معارف الهی مجاهدت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha