سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سفر حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی به قلعه رئیسی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اشتغال شهرک های صنعتی بسیاری داریم، اما وقتی از تولید سوال می‌کنیم از هزار واحد، بسیاری از آنها تعطیل هستند و واحدهای تولیدی که ۱۰ تا ۲۰ سال در حال کار باشند تعداد آنها به دو یا سه واحد تولیدی نمی‌رسد که دلیل آن سوء مدیریت و سوء تدبیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: بنیاد برکت تاکنون در زمینه‌های عمرانی و زیرساختی کارهای بسیار خوب و ارزنده در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است.

وی گفت: نظام اسلامی آرمان‌هایی دارد و ظرفیت‌هایی که باید مشکلات مردم محروم را برطرف کند تا بیکار نداشته باشیم فقیری در کشور نباشد و در مسائل اجتماعی انسان گرفتار در نظام اسلامی نباید وجود داشته باشد.

حسینی بیان کرد: نظام هم ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد تا مشکلات را از بین ببرد خوشبختانه کشور و استان را که نگاه می‌کنیم پیشرفت‌های چشمگیری داشته و امکانات آن بسیار خوب بوده است، به همین شهر یاسوج نگاه کنیم در قبل از پیروزی انقلاب فقط یک روستای بزرگ بود و اکنون خدمات بسیار زیادی در این شهر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب تحول عظیمی در استان شکل گرفته در حوزه خدمات آب و برق و جاده به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست باید پیشرفت‌ها ادامه پیدا کند تا بعضی‌ها نظام را به ناکارآمدی متهم نکنند.

حسینی با بیان اینکه تحریم‌های سنگین دشمنان برای ایجاد وقفه در خدمت به مردم بوده است، گفت: مسئولان همگی دست در دست هم توطئه‌های دشمنان در تحریم‌ها را خنثی کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان، افزود: استانی با طبیعت بسیار زیبا و زمین‌های حاصلخیز داریم و می‌توانیم از ظرفیت‌های خود برای اشتغال و تولید به خوبی استفاده کنیم.

حسینی به برخی از مشکلات استان اشاره کرد و گفت: در اشتغال شهرک‌های صنعتی بسیاری داریم، اما وقتی که از تولید سوال می‌کنیم از بیش از هزار واحد، بسیاری از آنها تعطیل هستند و واحدهای تولیدی که ۱۰ تا ۲۰ سال در حال کار باشند تعداد آنها به دو یا سه واحد تولیدی نمی‌رسد که دلیل آن سو مدیریت و سو تدبیر است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نیز وام‌های خود را به صورت برنامه‌ریزی شده ارائه نمی‌دهند، اظهار کرد: مشورت و نظارتی در کار نبوده و هر کسی آمده وامی گرفته بدون از اینکه اولویت‌ها در نظر گرفته شود و اهلیت افراد را بسنجند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: در حوزه صنعت و کشاورزی و دامپروری خروجی خوبی هم نداشته‌ایم، چرا که وام‌ها و تسهیلات را به افراد دارای اهلیت نداده‌اند.

وی با بیان اینکه در صنایع دستی می‌توان اشتغال بسیار زیادی در استان ایجاد کرد، گفت: به جای اینکه کارخانه تولیدی راه بیندازیم که ۱۵ هکتار زمین نیاز داشته باشد و آب و برق و گاز و سایر مصارف و انرژی هم مورد نیاز باشد و دست آخر هم به جایی نرسیم، لازم است که همین واحدهای خرد را حمایت کنیم مشاغل خانگی که می‌توانند هزاران شغل برای مردم محروم استان ما ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد روزانه تعداد زیادی به ما مراجعه می‌کنند که دچار آسیب اجتماعی شده و به دنبال طلاق هستند که علت بسیاری از طلاق‌ها نیز همین بیکاری در استان است.

وی گفت: بنیاد برکت و سایر نهادها می‌بایست خدمات را به روستاها و مناطقی ببرند که پایداری سکونت در آنها وجود دارد و به یکباره روستا را رها نکنند.

حسینی ادامه داد: اکنون معضل بزرگی در حاشیه شهر یاسوج و در مناطقی مثل مادون داریم که هیچ نقشه و طرحی برای آن نداشتند؛ فضای سبز و مکان‌های آموزشی و سایر فضاها در آن تدارک دیده نشده و اکنون معضل بسیار بزرگی در حوزه شهر یاسوج داریم.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت می‌باید در حوزه فرهنگی هم اقدام کند و همه کارها تنها در حوزه عمرانی و زیرساختی نباشد، یادآور شد: ساخت خانه عالم در نقاط حاشیه نشین شهرها بسیار مهم است همچنین بنیاد برکت می‌تواند ساخت مساجد در مناطق محروم و روستایی را نیز مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha