جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست هم اندیشی اعضای کمیته فلسفه دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه

حوزه/ حجت الاسلام غفاری، گفت: متأسفانه برای مسئولین جامعه ما این دغدغه وجود نداشته است که بخش مهمی از پاسخگویی به شبهات و عوامل فکری ایجاد کننده آسیب شناسی را به فلاسفه اسلامی محول نمایند؛ مشاوره فلسفی باید به عنوان یکی از انواع مشاوره رایج قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابوالحسن غفاری عضو کمیته فلسفه دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه عصر امروز در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش فلسفه، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد گفت: اگر غرب از دوره دکارت به بعد فلسفه خود را در خدمت تکنولوژی گرفت به این دلیل بود که برای آنان مسئله بوده است؛ اما متأسفانه برای مسئولین و مردم ما فلسفه اسلامی هنوز مسئله نیست.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی شود تا افراد آشنا به فلسفه اسلامی به ارائه مشاوره و مقابله با انحرافات فکری ناشی از نهیلیسم و پوچ گرایی بپردازند.

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: متأسفانه برای مسئولین جامعه ما این دغدغه وجود نداشته است که بخش مهمی از پاسخگویی به شبهات و عوامل فکری ایجاد کننده آسیب شناسی را به فلاسفه اسلامی محول نمایند؛ مشاوره فلسفی باید به عنوان یکی از انواع مشاوره رایج قرار گیرد.

وی کار جمعی را از عوامل موفقیت جهان غرب در زمینه‌های اجتماعی دانست و گفت: باید به سمت جمعی نویسی در پژوهش‌ها پیش برویم؛ قطعاً تولیدات علمی که با مشورت و همفکری چند پژوهشگر نوشته شوند به نتایج متقن تر و عمیق‌تری ختم خواهند شد.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: برای مقام معظم رهبری امتداد یافتن فلسفه در سطح جامعه مسئله است و ما نیز باید با کار گروهی این امتداد را ایجاد نمائیم.

وی با اشاره به لزوم ترجمه و نشر کتب و مقالات مهم فلسفه اسلامی در فضای بین‌الملل افزود: متأسفانه در اغلب کشورها فلاسفه اسلامی ناشناخته اند و این نیاز به ترجمه کتب آنان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha