شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمدی شاهرودی

حوزه/ در پی اظهارات حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرودی پیرامون مبحث موضوع شناسی، برخی اشکالات به سخنان این استاد حوزه مطرح شد که وی به ارائه توضیحاتی پیرامون آن سخنان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی اظهارات حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرودی پیرامون مبحث موضوع شناسی، برخی اشکالات به سخنان این استاد حوزه مطرح شد که وی به ارائه توضیحاتی پیرامون آن سخنان پرداخت و گفت: اینکه مجتهد با موضوعات کاری ندارد، معنایش این نیست که نیازی به دانستن معانی موضوعاتی همچون صلاه، سفر و … ندارد؛ بلکه صحبت اینجاست که کدام مؤسسه موضوع شناسی در دنیا تشکیل شده که مثلاً سفر، معونه، ربح و… چه معنایی دارد؟ مگر در صدر اسلام که این روایات به عرف القا شده، به دنبال مؤسسه موضوع شناسی می‌رفتند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    گستردگی و پیچیده شدن مسائل امروز را با صدر اسلام مقایسه کنیم مشخص است که نیاز به موضوع شناسی یکی از موضوعات مستحدثه است که در صدر اسلام نبوده است مثل بانک ها، ارزهای دیجیتال و ... نکته دوم این است که احکام اسلام با ادبیات آن روز بوده اما در طول زمان ادبیات هم دچار تحول شده و تغییرات داشته و حتما یکی از دلایل ضرورت وجود امام (علیه السلام) و ولی فقیه و مجتهدان در تشیع می تواند همین تغییرات باشد