پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی تیپ امام صادق(ع)

حوزه / فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع)، تأکید مقام معظم رهبری را بر جهاد تبیین دانست و افزود: باید به مردم گفت که از کجا حرکت کرده ایم و به کجا می‌اندیشیم و از دستاوردهای بزرگی که زیر چتر این انقلاب حاصل شده است باید گفت، این یکی از رسالت‌های بزرگی است که بر عهده داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مجید منتظر زاده، فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) در یادواره شهدای روحانی گردان‌ها و بزرگداشت شهدای گمنام تیپ ۸۳ امام صادق (ع) با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های بسیار مهم وارثان شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال سیره رفتاری آنها به نسل جوان آینده است، گفت: آنچه شهدا به یادگار گذاشتند و در سایه سار انقلاب اسلامی آفریدند به نسل آینده بدون تحریف باید انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما است که به نسل نو شگفتی‌های دفاع مقدس را بدون تحریف منتقل کنیم، همه مبلغین را به انتقال ایثارگری‌ها و جوانمردی‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس توصیه کرد و گفت: یک حرکت مذبوحانه ای توسط دشمنان وجود دارد و آن اینکه دشمنان نمی‌خواهند که به آیندگان و نسل نو برسد که در سایه این انقلاب چه اشخاصی تربیت شدند و در مقابل دشمن ایستادند و جانانه از نظام و ولی خود دفاع کردند، لذا دست به تحریف و بی ارزش جلوه دادن مظاهر شهدا می‌زنند.

منتظر زاده یکی از تفاوت‌های اساسی حاکمیت‌های دینی با غیر دینی را تربیت انسان‌های بزرگ دانست و افزود: یکی از رسالت‌های حاکمیت‌های دینی تربیت انسان‌های بزرگ است؛ زیر چتر پیامبر اسلام (ص) و معصومین (ع) انسان‌های بزرگی همچون مقداد و سلمان و ابوذر و مالک اشتر تربیت شده اند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران انسان‌های والایی تربیت شده اند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن حججی، شهید بابایی و شهید زین الدین و شهدای فراوان دیگری را در زیر چتر خود تربیت کرده است.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع)، تأکید مقام معظم رهبری را بر جهاد تبیین دانست و افزود: باید به مردم گفت که از کجا حرکت کرده ایم و به کجا می‌اندیشیم و از دستاوردهای بزرگی که زیر چتر این انقلاب حاصل شده است باید گفت، این یکی از رسالت‌های بزرگی است که بر عهده داریم.

وی در پایان هدف از برگزاری یادواره شهدای روحانی و بزرگداشت شهدای گمنام تیپ ۸۳ امام صادق (ع) را بازگو کردن حماسه آفرینی‌های روحانیت شیعه در دفاع مقدس به جامعه دینی و تمام انسان‌ها بیان کرد و افزود: روحانیت شیعه همیشه در صف اول و خط مقدم مقابله با دشمن حضور دارد، روحانیت شیعه اگر تزی، تئوریی گفت اگر مطلبی را مطرح کرد، خودش در خط مقدم حرکت می‌کند این یکی از خصوصیت‌های بارز روحانیت شیعه است.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، خطیب و مبلغ دینی، به بیان سخنانی درباره شهید و مقام شهید حجت الاسلام جوشقانیان به بیان سیره شهدا و خاطراتی از دفاع مقدس و عظمت‌های این دوره ۸ ساله پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha