دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست اجلاسیه نماز

حوزه/امام جمعه چرام در اولین پیش اجلاسیه نماز با هدف پیوند خانه، مسجد و مدرسه اظهار کرد: والدین بعنوان رکن اساسی در تربیت فرزند باید به مقوله ی نماز توجه ویژه نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، اولین پیش اجلاسیه نماز با هدف پیوند خانه، مسجد و مدرسه آموزش و پرورش شهرستان چرام با حضور مدیر آموزش و پرورش، امام جمعه، معاون فرمانداری وجمعی از مربیان و کارشناسان حوزه قرآن، نماز و عترت در سالن اجتماعات شبکه بهداشت برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام سید نوراله افشار امام جمعه چرام بر اهمیت نماز در خانواده تأکید کرد و گفت: والدین به عنوان رکن اساسی در تربیت فرزند باید به مقوله‌ی نماز توجه ویژه نمایند، و بر اساس آیات قرآن کریم اولین وظیفه مسئولین در جامعه اسلامی اقامه‌ی نماز به وقت است.

این خطیب جمعه با بیان اینکه مدرسه بهترین مکانی برای تبلیغ دین و نماز است افزود: اگر فرزندانمان را در کودکی اهل نماز و رفتار اخلاقی کردیم در بزرگسالی مشکلی نخواهیم داشت به همین منظور باید ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین مردم و دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه نماز واقعی از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، افزود: اقامه نماز باید در خانه، مدرسه و مساجد صورت گیرد و بین این سه پیوند حقیقی باشد.

امام جمعه شهر چرام در خصوص این اجلاسیه یادآور شد: عمده فعالیت ما در راستای ترویج ارزش‌های دینی باید بر روی نوجوانان و جوانان باشد که مصداق این امر خطیر در آموزش و پرورش تجلی پیدا می‌کند.

وی گفت: اگر مدیران و مربیان و معلمان دغدغه و سوز دینی داشته باشند و آنچه می‌گویند خود ابتدا به آن عمل کنند مسلماً تأثیر چشمگیری در نسل نو خواهد داشت.

امام جمعه شهر چرام تاکید کرد: یکی از راهکارهای معرفی جایگاه ویژه نماز، برقراری پیوندی محکم بین مساجد و مدارس است که این مهم با برنامه ریزی‌های مؤثر و اقدامات جدی و پیگیری‌های مستمر از سوی مسئولان ذیربط میسر می‌شود.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه در باب نماز کارهای خوبی صورت گرفته اما به همه‌ی اهداف خویش نرسیدیم، افزود: اقامه‌ی نماز آنقدر مهم است که، حضرت ابراهیم (ع) از خداوند متعال تقاضا می‌کند که خود و فرزندانش از اقامه کنندگان نماز باشند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: ما در باب اقامه نماز، باید برای این هدف گام‌های جدی برداشته چرا که برخی از افراد نسبت به نماز سهل انگار هستند. و می‌طلبد با آسیب شناسی این مشکل را مرتفع نمائیم.

در ادامه رحیم بازی بناری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام، در این نشست بر اهمیت نماز در خانواده و جامعه هدف تأکید کرد و گفت: اگر دست‌اندرکاران امر تربیت نسبت به نسل نو اهتمام ویژه‌ای داشته باشند ناهنجاری‌های اجتماعی از جامعه رخت بر خواهد بست.

بازی بناری درباره نحوه برگزاری اجلاسیه های نماز در آموزش و پرورش بیان نمود: از تمامی امکانات کانون‌ها در راستای اشاعه و بسط و گسترش فرهنگ غنی نماز در همکاری با آموزش و پرورش استفاده خواهیم نمود.

خادمی معاون فرمانداری شهرستان چرام برگزاری پیش اجلاسیه سراسری نماز را بعنوان برنامه‌ای تأثیر گذار در توسعه و ترویج فرهنگ این فریضه الهی یاد کرد و افزود: باید ما فرهنگ نماز را در کشور ترویج و نهادینه کنیم و اگر از نماز غافل شویم جامعه بی‌روح و کدر می‌شود.

در پایان تعدادی از مربیان و کارشناسان با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود درخصوص راهکارهای تشویق و ترویج نماز مطالبی را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha