پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقه کتابخوانی «ایران سربلند، ایران قوی»

حوزه/ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از ابلاغ شیوه نامه مسابقه کتابخوانی «ایران سربلند، ایران قوی» ویژه سوادآموزان دوره انتقال به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها توسط سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: شیوه نامه مسابقه کتابخوانی با موضوع «ایران سربلند، ایران قوی» ویژه سوادآموزان دوره انتقال را برای اجرا در دهه فجر به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ابلاغ کرد و استان قم نیز همچون گذشته پیشگام حضور سود آموزان دوره انتقال در این مسابقات خواهد بود.

وی افزود: کتاب «ایران سربلند، ایران قوی» با هدف تقویت و ترویج فرهنگ حمایت از تولید ملی و تحقق منویات مقام معظم رهبری به مناسبت شعار سال، از سوی مدیریت پژوهش و تولید محتوای آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی و با مشارکت کارگروه تألیف معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و همکاری استان‌های چهارمحال و بختیاری و گلستان جهت استفاده فراگیران در برنامه‌های سوادآموزی تهیه و تدوین شده است.

حجت الاسلام قاسمی نیا ادامه داد: معاونت سوادآموزی به عنوان یک سازمان فرهنگی در رسالت و سیاست‌های خود با هدف توسعه و تقویت فرهنگ عمومی جامعه، ارتقای سطح آگاهی برای مشارکت و نقش آفرینی در فعالیت‌های اجتماعی در کنار آموزش سواد به مخاطبان خود، برنامه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی متنوعی متناسب با نیازهای روز کشور اجرا می‌کند.

وی گفت: در همین راستا این سازمان با توجه به شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ با تاکید بر " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" معتقد است آحاد جامعه در قبال این شعار مسئول هستند. به همین دلیل فرهنگ سازی از طریق آموزش می‌تواند بستر لازم برای محوریت قرار دادن تولید و رفع موانع رونق تولید را فراهم کند. سازمان نهضت سواد آموزی نیز در نظر دارد همانند سال‌های گذشته در دهه مبارک فجر، مسابقه کتابخوانی با عنوان ایران "سربلند، ایران قوی"، ویژه سوادآموزان دوره انتقال را طبق مفاد این شیوه نامه در سراسر کشور برگزار کند.

این فعال عرصه تعلیم و تربیت به بخش‌های این کتاب اشاره کرد و افزود: این کتاب در سه بخش «تولید»، «حمایت از تولید» و «از بین بردن مانع‌ها» مطالب ارزشمند را در اختیار مسابقه دهنده‌ها قرار می‌دهد. برنامه‌ریزی‌های لازم و توجیهی برای عوامل برگزاری مسابقات کتابخوانی، آغاز شده و محتوای مورد نظر برای شرکت‌کنندگان در دسترس آن‌ها قرار گرفت، این مسابقات در یکی از روزهای دهه فجر برگزار شده و حداکثر تا ۲۰ اسفند، تمامی مراحل آن انجام خواهد شد و با تقدیر از برندگان به پایان می‌رسد.

علاقه‌مندان جهت اطلاع از شیوه‌نامه مسابقه می‌توانند به نشانی ذیل مراجعه کنند:

http://panacms.ir/Media/pdf/۱۴۰۰/۱۰/۰۷/۶۳۷۷۶۲۸۰۱۰۸۷۱۰۰۴۹۱.pdf

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نازی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    عالی