پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر ابراهیم عبدی پور

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: یکی از مهم ترین الزامات در راستای اصلاح و تکامل جامعه، اهتمام مردم و مسئولان نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

دکتر ابراهیم عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که از جمله مهم‌ترین مصادیق تواصی به حق بر اساس آموزه‌های ناب دینی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد، اظهار داشت: متأسفانه در طول سال‌های اخیر، ما آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم ساز و کارهای اجرای صحیح این فریضه الهی را در کشور فراهم کنیم و این در حالی است که امر به معروف و نهی از منکر، ضامن سلامتی و پویایی جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به این که ما در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر گاه دچار افراط و تفریط شده ایم، افزود: اهمیت احیای این فریضه چه در ابعاد فردی و خانوادگی و چه ابعاد اجتماعی و ملی تا آنجاست که تحقق آن زمینه ساز شکل گیری حیات طیبه و اصلاح جامعه در مسیر اهداف مدنظر در آموزه‌های اسلامی است.

این استاد دانشگاه همچنین ابراز داشت: در این راستا به عقیده بنده، باید رسانه‌های جمعی و فعالان فرهنگی و نیز چهره‌ها و شخصیت‌های علمی، به قضیه ورود پیدا کرده و برای تحقق این مهم در جامعه اسلامی، زمینه سازی و فرهنگ سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوع تحرکات دشمن در عرصه جنگ نرم طی سالیان اخیر به وضوح نشان می‌دهد که آنها برای ایجاد انحراف در جامعه ما از ظرفیت رسانه و فضای مجازی نهایت استفاده را می‌برند و در مقابل نیز ما باید از رسانه و فضای مجازی استفاده حداکثری را برای پاسخ به شبهات و حملات دشمن و نیز دفاع از داشته‌های خودمان ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha